- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

رئیس اوقاف نهاوند: امسال ۲۳ وقف در نهاوند ثبت شده است

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: سهمیه امسال اوقاف شهرستان نهاوند ثبت ۱۸ موقوفه بود که تاکنون به همت خیرین ۲۳ موقوفه به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام احمدرضا خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند با بیان اینکه در سال جاری شهرستان نهاوند رکوردار وقف در استان همدان است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گرایش مردم نهاوند به امر خداپسندانه وقف بیشتر از گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیشتر موقوفات با نیت روضه‎خوانی وقف می‌شدند اما در سال‌های اخیر وقف‌ها با نیت‌های مختلفی از جمله کمک به معلولان بی‎بضاعت، کمک به ازدواج جوانان بی‎بضاعت، ساخت مسجد و زینبیه، تبلیغ و ترویج قرآن کریم، کمک به امور عام‎المنفعه و… انجام شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند تاکید کرد: سهمیه امسال اوقاف شهرستان نهاوند ثبت ۱۸ موقوفه بود که تاکنون به همت خیرین ۲۳ موقوفه به ثبت رسیده که این امر نشان از ترویج فرهنگ وقف در بین مردم شهرستان دارد.

وی افزود: در سال جاری در هفته وقف پنج موقوفه به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسید که ثبت این تعداد موقوفه در این مدت در شهرستان بی‌سابقه بوده است.

خزایی به موقوفات هفته وقف در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: این موقوفات شامل وقف یک قطعه زمین به مساحت ۱۲۰ متر مربع در روستای دهفول با نیت وقف برای آشپزخانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با قیمت یک‌صد میلیون ریال (واقف علیرضا ایزدی‌خواه)، وقف یک واحد مسکونی به مساحت ۷۰ متر مربع در روستای شهرک سلگی با نیت برگزاری کلاس‎های قرآنی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال (واقف عذراگل سلگی)، وقف یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع در روستای هادی‎آباد با نیت وقف برای قبرستان با قیمت تقریبی ۵۰ میلیون ریال (واقف مرادعلی سلگی) است.

وی به سایر موقوفات اشاره کرد و افزود: وقف یک قطعه زمین به مساحت ۱۷۰ مترمربع در روستای هادی‌آباد با نیت ساخت خانه عالم روستا با قیمت تقریبی ۵۰ میلیون ریال (واقف محمدباقر خزایی) و وقف یک قطعه زمین به مساحت ۶۰۰ متر مربع در روستای عباس‌آباد با نیت وقف برای قبرستان روستا با ارزش تقریبی ۵۰ میلیون ریال (واقف سید حجت‌الله حسینی) از جمله موقوفاتی بود که در هفته وقف به ثبت رسیدند.

telegram-channel [1]