- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

معاون رئیس جمهور از طرح های اشتغال زای روستایی نهاوند بازدید کرد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، معاونت سرمایه گذاری فرهنگی ،اجتماعی و اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از طرح های اشتغالزایی روستایی نهاوند] به خبرنگاران گفت: هدف ما از این نوع بازید ها تقویت شرایط روستاها و ماندگار کردن روستاییان در روستاست که برای میسر شدن این شرایط در حال پرداخت تسهیلات روستایی هستیم.

دکتر بی بی عصمت سرفرازی در خصوص ارمغانش برای کارگاه ایرانا – نثار هم گفت: در این بازدید مشکل برق این کارگاه، حل و تدابیری برای پرداخت تسهیلات در گردش این کارگاه اندیشیده شد که برای تقویت بیشتر کارگاه به زودی این تسهیلات پرداخت می شود.

سرافرازی افزود: امروز دولتمردان با برنامه ریزی و سوق دادن اعتبارات لازم تلاش کرده اند که روستاها را به عنوان کانون های اجتماعی غنی در مسیر بازگشت به پیشینه اثر گذار خود در حوزه اقنصاد داخلی برگردانند.

وی بیان داشت: خدمات ارایه شده در روستاها، نشان دهنده اهمیت توسعه روستایی، تولید و اشتغال و ایجاد امکانات مورد نیاز برای این قشر عظیم در دولت تدبیر و امید است و پرداخت سه نوع تسهیلات اشتغالزایی با کارمزدهای حداکثر هشت درصدی در مناطق روستایی، نماد عینی تلاش همه جانبه دولت در این راستا محسوب می شود. 

گفتنی است، معاونت سرمایه گذاری فرهنگی ،اجتماعی و اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و هیئت همراه از طرح های، گلخانه صیفی جات واقع در روستای خیرقلی، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۴نفر، باتولید سالیانه ۴۰۰تن انواع صیفی جات – کارگاه صنایع دستی روستای نثار با عنوان (ایرانا) با اعتباری بالغ بر ۲۳۰میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۳نفر،با تولید سالیانه هزار قطعه سفال و شرکت قزل پروتئین گاماسیاب با اعتبار ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان،با اشتغالزایی ۲۵ نفر و ظرفیت بسته بندی ۳هزارتن گوشت قرمز، مرغ وماهی در سال بازدید کردند.