- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اخاذی مرد دخترنما در استان همدان به قصد ازدواج

به گزارش صدای نهاوند، سرهنگ فیروز سرخوش با تأکید بر کم‌بودن سواد اینترنتی در بین مردم، گفت: تمامی پرونده‌های مربوط به جرائم اینترنتی به ویژه اخاذی و کلاهبرداری به علت کم بودن آگاهی و سواد اینترنتی مردم صورت می‌گیرد.

 
سرهنگ فیروز سرخوش در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه ۹ درصد پرونده‌های بررسی شده در پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری و اخاذی است، عنوان کرد: اولویت پلیس فتا بررسی جرائم اخاذی و کلاهبرداری است به‌طوریکه سریع‌ترین اقدامات درباره این پرونده‌ها صورت می‌گیرد.
 
وی در رابطه با چگونگی مراجعه حضوری و تماس تلفنی مردم با پلیس فتا بیان کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۲۱۸۲۲۱۱۵ و یا مراجعه به ساختمان پلیس فتا واقع در میدان سپاه، ستاد فرماندهی نیرو های تلاشگر پلیس فتا را از جرائم اینترنتی رخ داده آگاه سازند.
 
رئیس پلیس فتای همدان در تشریح پرونده مرد دخترنما، مطرح کرد: اواخر شهریورماه سالجاری پسر ۲۶ ساله‌ای با عنوان دختری جوان به قصد ازدواج با مردی مسن، اقدام به اخاذی از وی می‌کند. 
 
وی یادآور شد: این فرد به بهانه‌های گوناگون اقدام به دریافت پول از مرد مسنی می‌کرد که در مجموع مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال وارد حساب خود کرده بود./ایسنا