- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۴ میلیارد تومان به کاوش معبد لائودیسه و ساماندهی سراب های نهاوند اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حسن بهرام نیا در مراسم بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از اماکن تفریحی، تاریخی و مذهبی نهاوند، گفت: مبلغ ۲میلیاردتومان اعتبار(مضاف بر ۲میلیارد تومان اعتبار استانی)به کاوش معبد لائودیسه و ساماندهی سراب ها و پروژه های گردشگری شهرستان اختصاص یافت.

بهرام نیا با اشاره به اینکه درگذشته در بحث توسعه و فضاسازی در سراب‌های نهاوند اقدامی صورت نگرفته است، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با توجه به سیاست دولت در بحث توسعه صنعت گردشگری اقدامات خوبی انجام‌شده اما با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان کافی نیست.

بهرام نیا با اشاره به مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی که ظرفیت مغفول مانده‌ای است و همچنین عملیات کاوش معبد لائودیسه، گفت: به حمدالله با مساعدت رئیس سازمان میراث فرهنگی برای این مهم مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه مردم منطقه دوخواهران نهاوند با توجه به بحث کاوش معبد لائودیسه در تنگنا هستند و باید این مهم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، گفت: در این سفر برای معبد لائودیسه و آغاز فصل چهارم کاوش در این منطقه ملکی در محدوده به تملک درآمده و در آینده‌ای نزدیک به توجه به در نظر گرفتن اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای کاوش این مهم عملیاتی خواهد شد.