- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

خروج از مرزهای چهارگانه کشور فقط با گذرنامه معتبر امکان پذیر است/زائرین تهیه ویزا را به مرزها موکول نکنند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مرادناصری ظهر سه‌شنبه در ستاد اربعین شهرستان نهاوند با بیان اینکه زائرین اربعین حسینی تهیه ویزای خود را به مرزها موکول نکنند، افزود: گرفتن ویزا در استانهای مرزی جز سرگردانی برای زائران چیزی دیگری به همراه ندارد.

ناصری با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز و شهر مهران و استان ایلام گفت: همچنان که وزارت کشور اعلام کرده خروج زائران ایرانی از مرز و ورود به خاک عراق تنها با گذرنامه و ویزای معتبر امکان‌پذیر است لذا افرادی که قصد خروج از کشور رادارند باید برابر قوانین و مقررات کشور میزبان اقدام کنند تا شاهد معطلی زائران در مرز نباشیم.

وی بیان داشت: تا زمانی می توانیم نوکری کنیم و اربعین را باشکوه و خالصانه برگزار نماییم که با فراهم آوردن زیرساخت مناسب، آن را به مردم واگذار کنیم و باید به گونه مدیریت کرد تا مراسم اربعین  دولتی نشود، چون زیبایی و شکوه اربعین به برگزار کردن آن توسط اقشار مردمی است.

فرماندار نهاوند ادامه داد: حرمت زائران تنها به فراهم نمودن غذای مجانی نیست، بلکه فراهم نمودن بستر مناسب برای ارائه سایر خدمات در شان آنان از هرچیز دیگری مهم تر است.

مراد ناصری بابیان اینکه بخشداران در ایجاد موکب‌ها نظارت داشته باشند و از راه‌اندازی موکب‌های بدون مجوز با توجه به لزوم ابعاد مختلف نظیر ترافیک، امنیت و غیره جلوگیری کنند، گفت: موکب داران حوزه شهرستان نهاوند حتما” با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس را شهرستان موکب های خود را بر پاه کنند .