- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

زلزله های اخیر نهاوند جای نگرانی ندارد اما باید هوشیار بود

محمود سوری در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: بی شک زندگی انسان از نخستین روزها تا کنون همواره با خطرهای ناشی از بلایای طبیعی همراه بوده است. علیرغم پیشرفتهای شگرف در تکنولوژی و دستیابی به ناممکن های قرون گذشته، هنوز انسان در برابر حوادث و بلایای طبیعی چون زلزله، سیل، خشکسالی ناتوان است و گاه بی گاه در معرض خسارات مالی و تلفات انسانی قرار میگیرد.

سوری افزود: شهرستان نهاوند دارای دو گسل اصلی به نامهای، گسل نهاوند و گسل گارون که از لحاظ تکنوتیکی فعال می باشند و سه گسل فرعی به نامهای گسل بانسره، گسل ده سرخه و گسل گیل آباد میباشد در بررسی های انجام شده با توجه به اینکه زلزله های اخیر نهاوند روی گسل بانسره رخ دادند نشان میدهد که این گسل از لحاظ توان لرزاه ای، زلزله های زیر ۴/۵ ریشتر را دارا می باشد و جای نگرانی برای همشهریان ندارد.

وی گفت: بنابراین به طور کلی جهت کاهش آثار مخرب زلزله احتمالی نهاوند برنامه ریزی مدیران شهری در فاز پیشگیری و آمادگی با تکیه بر تاب آوری ساختمانها و زیر ساختها، آمادگی در شرایط اضطراری از طریق آموزش و آگاه سازی مسئولین و مردم و سازمانهای مرتبط با مدیریت بحران با توجه به ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده و بهسازی بافت فرسوده (ناکارآمد) این شهرستان با مشارکت حداکثری مردم می باشد.