مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 15175

صدای نهاوند:
استاندار همدان گفت: 2 میلیارد تومان برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت های گردشگری سراب های گیان و گاماسیاب نهاوند در نظر گرفته شده است.

به گزارش صدای نهاوند، محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه همدان بیان کرد: متولیان سراب های گیان و گاماسیاب نهاوند باید پاسخگوی نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از این دو سراب باشند.

وی با بیان اینکه سراب گیان یکی از زیباترین و پرآب‌ترین سرآبهای استان همدان و ایران است، ادامه داد: ۲ میلیارد تومان برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت های گردشگری این ۲ سراب در نظر گرفته شده است که امیدواریم موجب ساماندهی آنها شود.

نیکبخت در خصوص واگذاری پروژه سراب گیان و گاماسیاب نهاوند به بخش خصوصی نیز بیان کرد: به تازگی از منابع استان یک میلیارد تومان برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام سراب گیان نهاوند و یک میلیارد تومان برای سراب گاماسیاب اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه به تازگی ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جدید برای ایجاد اشتغال استان همدان از سوی کشور به استان همدان ابلاغ شده است، گفت: بزودی سهم بودجه اشتغال هر شهرستان به تفکیک اعلام می‌شود.

گفتنی است: این چشمه در شهرستان نهاوند و ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و ۲ کیلومتری تپه باستانی کیان و در شمال شهر گیان قرار گرفته‌است و دارای آب بسیار غنی و مرغوب و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا است.
سراب گیان سی و یکمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.
سراب گاماسیاب نیز در ۲۰ کیلومتری جنوب نهاوند و از دره‌های شمالی رشته کوه گروین سرچشمه می‌گیرد و منشا آب آن یخچال طبیعی است و دارای آبدهی پنج مترمکعب در ثانیه است که این رقم در مقایسه با سایر سراب‌های موجود در زاگرس و حتی سایر سراب‌های کشور عددی قابل توجه است. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش