- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

یادوراه شهدای دانشجوی نهاوند برگزار می‌شود

 کامران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار داشت: مراسم یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نهاوند روز شنبه ۱۲ آبان با حضور دانش آموزان و دانشجویان و با سخنرانی سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار در نهاوند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور مردم شهید پرور نهاوند از ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام خمینی‌(ره) نهاوند به همراه دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

کریمی افزود: جنگ تحمیلی برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی ایران طراحی شده بود، اما با درایت و تیزهوشی امام خمینی(ره) به نقطه شکوفایی و درخشندگی ملت ایران تبدیل شد و امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی فراتر از جغرافیای کشور و ظهور مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر رشادت طلبی، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام  در آن روزها نبود، هم اینک آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت و از این روی خلوص پاک آن شهدا و قطره‌ خونی که در مسیر انقلاب اهداء کرده‌اند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهداء نقش مهمی در بصیرت افزایی در جامعه دارد، بیان کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران و ایرانیان لازم و ضروری است و باید نسل جوان بدانند که ما چه جوانان ارزشمندی را در راه انقلاب اسلامی فدا کردیم.

کریمی تاکید کرد: از این روی برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت و دشمن شناسی در جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آن‌ها فراهم می‌کند.

وی گفت: از سوی دیگر حضور جوانان و نوجوانان در چنین مجالس و آشنایی آنان با شهدا، تعلق و خاطر آنان نسبت به آرمان‌های شهدا را ارتقا داده و به عنوان سدی فرهنگی و مهم می‌تواند در برهه حساس کنونی باشد.

کریمی افزود: همچنین باید تلاش شود تبیین مشی و سبک زندگی شهدا در دستور کار قرار گیرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم و از سوی دیگر بیان خصوصیّات زندگی شهدا و چگونگی مشی زندگی آن‌ها در بین نسل جوان راهگشای بسیاری از مسائل خواهد بود.