- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

رئیس جمهورسیاست دست به عصا اتخاذ نکند/عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام ورزشی نهاوند تعطیل یا کند است

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام نیا [1] در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: امروز تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ناامید کردن اجاره‌نشین‌های کاخ سفید به عنوان سمبل استکبار جهانی، کارآمدی در مدیریت و تلاش منطقی و عالمانه برای حل مشکلات کشور و گرفتاری‌های مردم مهمترین پیام ۱۳ آبان است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان و دانشجویان نهاوندی خطاب به روحانی، بیان کرد: با وجود ضعف در مدیریت اقتصادی کشور، مضایق و تنگناهایی معیشتی مردم، کاهش تولید، روند رو به رشد بیکاری، بی‌تدبیری در مدیریت بازار ارز و سوء استفاده‌های شکل گرفته در حاشیه آن که ناشی از سیاست‌های دولت است، مقام معظم رهبی به مناسبت‌های مختلف بر حمایت از دولت تأکید می‌کنند در حالی که جریان‌های سیاسی حامی دولت به وفور از شکست دولت حرف زده و توصیه به کناره‌گیری دارند.

فلسفه حمایت مقام معظم رهبری از دولت ناظر بر مصالح بلندمدت نظام و جلوگیری از تجربه دولت نیمه کاره است

وی افزود: به نظر می‌رسد فلسفه حمایت مقام معظم رهبری از دولت پیش از آن که به منزله حمایت از عملکرد دولت و روال کارش باشد ناظر بر مصالح بلندمدت نظام و جلوگیری از تجربه دولت نیمه کاره است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدیهی است دلسوزان انقلاب و نمایندگان مجلس به تأسی از معظم له از دولت حمایت کنند، اظهار کرد: این حمایت به معنای سکوت در برابر ضعف‌ها و پلشتی‌هایی که برای مردم ایجاد شده، نیست.

حمایت از دولت چک تضمینی نیست

بهرام نیا با بیان اینکه این حمایت برای دولت چک تضمینی نیست، خاطر نشان کرد: دولت و رئیس جمهور نباید استراتژی دست به عصا را اتخاذ کنند زیرا ۳ سال از مهلت این دولت باقی مانده که فرصت مغتنمی است؛ دولت نباید استراتژی و سیاست‌های خود را صرفاً برای حفظ خودش متمرکز کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت عنوان کرد: این سیاست‌ها باعث شده مردم و طبقه فرودستان که اصلی‌ترین پشتوانه نظام هستند روز به روز ضعیف‌تر شوند، سفره مردم کوچک‌تر شده و کمر معلمان، بازنشستگان و کشاورزان خم شده است.

مشکل کشور شکاف طبقاتی نیست بلکه گسل طبقاتی است

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نقطه مقابل وابستگان به قدرت و برخورداران از رانت اطلاعاتی با تجارت ارز، سکه و واردات خودرو و غیره قارون‌تر می‌شوند. در حال حاضر مشکل کشور شکاف طبقاتی نیست بلکه گسل طبقاتی است، آیا می‌دانید فعال شدن این گسل به چه معناست؟

وی با اشاره به مشکلات زائران اربعین در تهیه ارز گفت: امروزه معجزات امام حسین، پارادایم اربعین و خیزش معنادار مردم ایران و عراق بدون توجه به عنصر مرز به مولفه بی‌بدیل اقتدار گفتمان مکتب اهل بیت تبدیل شده که پرچمدار آن مرجعیت شیعه است.

نحوه تأمین ارز مورد نیاز زائران، کمبودها و خلاء‌ها جای تأسف داشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه رستاخیز اربعین نمایشگر اقتدار گفتمان عاشورا و گفتمان انقلاب اسلامی است اما نمایشگر برخی از بی‌برنامگی‌های دولت نیز است، یادآور شد: صحنه‌هایی که از نحوه تأمین ارز مورد نیاز زائران، کمبودها و خلاء‌ها منتشر شد، جای تأسف داشت. آیا واقعاً دولت از تأمین ارز مورد نیاز زائران عاجز بود؟

بهرام نیا ادامه داد: با توجه به جهش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، تعادل درآمد و حقوق کارکنان، کارمندان و بازنشستگان یک ضرورت و مطالبه اساسی است و تأخیر در این اقدام حتی یک روز نیز منطقی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلات شهرستان نهاوند خطاب به وزیر کشور بیان کرد: ۲۷ روستا در سال ۱۳۶۶ بدون کارشناسی از شهرستان نهاوند انتزاع و به شهرستان دیگری الحاق شد در حالی که مردم از وضع موجود متضرر و ناراضی هستند، دستور فرمایید فرآیند برگشت روستاها به شهرستان نهاوند تسریع شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کمبود کود شیمیایی و تهیه آن از بازار آزاد با قیمت بالا، پرداخت پول چغندر به کشاورزان و تعیین نرخ خرید گندم توسط دولت از کشاورزان از مطالبات جدی است، امید است در اسرع وقت محقق شود.

عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام ورزشی در شهرستان نهاوند تعطیل یا کند شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ورزش عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام ورزش شهرستان تعطیل یا کند پیش می‌رود، دستور فرمایید ساخت استخر سرپوشیده که تاکنون دو بار نماینده ویژه شما وعده افتتاح آن را داده، تسریع شود؛ تسریع در ساخت سالن باستانی شهر دماوند، خوابگاه ورزشکاران و زمین چمن شهر صادر گردد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در پایان از همشهریان گرانقدر و دانش آموزان و دانشجویان حوزه انتخابیه خود تقدیر و تشکر کرد./