سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 15367

صدای نهاوند:
شهردار نهاوند از اجرای طرح تفکیک زباله های خشک برای اولین بار در نهاوند خبر داد.

محمدحسین پور در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، هدف از اجرای این طرح کاهش تولید پسماند در مبدا،تفکیک پسماندهای خشک و کمک به بازیافت آن ها،استفاده مجدد از پسماندها می باشد.

حسین پوربا اشاره به اینکه شهرداری در حال آماده سازی زمینه های مناسب در اجرای این طرح می باشد خاطر نشان کرد: شهرک شهید حیدری به عنوان پایلوت تفکیک زباله از مبداء انتخاب و درادامه نیز در دیگر مناطق به زودی اجرایی می شود به طوری که هر هفته جشن اجرای طرح را در یکی از محلات با ایجاد زمینه های لازم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پسماندهای شهری پس از بازیافت بخشی از سرمایه های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله ، می توان بخشی عمده ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند، گفت: پس از نصب غرفه های بازیافت در محلات، شهروندان می توانند برای تحویل زباله های خشک و با ارزش خود به این غرفه ها مراجعه کنند.

شهردار نهاوند با اشاره به حضور کارشناسان بهداشت در محلات گفت: کارشناسان مربوطه به صورت ویژه دوره های آموزش شهروندی در تفکیک زباله ها از مبدا و کاهش تولید زباله های خانگی را به شهروندان آموزش می دهند .

وی با اشاره به ضرورت جداسازی پسماندهای خشک به منظور صرفه جویی در هزینه از تهیه مخازن جمع آوری پسماندهای خشک خبر داد و افزود: به زودی توزیع مخازن در ادارات و مدارس آغاز می شود .

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش