- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

پیگیریهای لازم برای اجرای تبصره ۱۶ توسط بانکهای نهاوند انجام می شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مراد ناصری بعدازظهر یک شنبه در جلسه صاحبان سرمایه و واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند اظهار داشت: موضوع عدم تعامل بانکها با واحدهای تولیدی از مهمترین دغدغه صاحبان سرمایه در شهرستان نهاوند است.

ناصری گفت: به منظور بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند جلسه ای با معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری همدان ، مدیر عامل شهرک های صنعتی استان و سرپرستی بانکهای عامل برگزار می شود تا موانع موجود برطرف شود.

وی افزود: براساس بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷، به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید آن تمام می شود را از تاریخ سر رسید تا پایان شهریور ۹۷ تسویه نمایند بانک‌ها و مؤسسات مالی و بانکی مکلف‌اند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه نمایند.

فرماندار نهاوند بیان داشت: با وجود اهمیت بسیار زیاد این قانون در کاهش مشکلات بخش تولید اما بانک‌های شهرستان نهاوند اقدام به اجرایی کردن آن نمی‌کنند و همین موضوع سبب گلایه‌مندی فعالان اقتصادی در شهرستان شده است.