- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مشکلات محورهای حادثه خیز نهاوند به مسئولان اطلاع رسانی شده است

به گزارش صدای نهاوند، سروان روح‌الله گمار با اعلام آمار تعداد تصادفات جرحی و فوتی و تعداد مجروحین و فوت‌شدگان طی ۷ ماه اخیر، گفت: در هفت‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان نهاوند ۱۴ فقره تصادف منجر به فوت با ۱۶ نفر جان‌باخته رخ‌داده است.

سروان روح‌الله گمار با اشاره به وقوع ۱۱۴ فقره تصادف جرحی طی ۷ ماهه ابتدایی سال گذشته و سال جاری، گفت: در بحث مجروحین نیز سال گذشته ۱۸۷ مجروح و در مدت مشابه سال جاری ۱۸۰ مجروح داشته‌ایم که با ۷ نفر کمتر شاهد کاهش ۴ درصدی در تعداد مجروحین هستیم.

گمار با اشاره به نقاط حادثه‌خیز شهرستان نهاوند، گفت: تصادفات در شهرستان نهاوند پراکنده است و نمی‌توان گفت فلان نقطه با توجه به تصادفی که ۶ نفر در آن کشته شدند حادثه‌خیز است یا نیست اما حدود ۳ نقطه یا محور حادثه‌خیز در شهرستان نهاوند وجود دارد که متأسفانه در آن‌ها شاهد تلفات هستیم.

وی با اشاره به دو محور نهاوند- فیروزان و نهاوند- آورزمان، گفت: این دو محور یکی از حادثه‌خیزترین محورهای شهرستان نهاوند محسوب می‌شود لذا در این خصوصاً با توجه به‌تصادف اخیر یک دستگاه پژو ۴۰۵ با کامیون نفت‌کش نامه‌ای تنظیم و به استاندار، فرماندار، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص مشکلات موجود در این محورها ارسال‌شده است.

رئیس پلیس‌راه شهرستان نهاوند عمده‌ترین مشکل محور نهاوند فیروزان را عدم جداسازی به‌وسیله نیوجرسی، عدم روشنایی مناسب در شب و عدم خط‌کشی مناسب وسط جاده و کناری طولی عنوان کرد و گفت: متأسفانه این محور یک جاده دوطرفه است که به‌صورت غیراصولی و بدون در نظر گرفتن زیرگذر یا روگذر پهن‌شده است و متأسفانه هیچ‌گونه علامتی در خصوص حداقل و حداکثر سرعت برای آن تعریف‌نشده است.

وی با اشاره به کاهش دید در شب و عدم خط‌کشی مناسب، گفت: تصادف شاخ‌به‌شاخ از بدترین نوع تصادفات رانندگی است که متأسفانه در این محور با توجه به عدم جداسازی اصولی و رعایت نکات ایمنی از سوی دستگاه‌های متولی گاهاَ اتفاق می‌افتد.

گمار با اشاره به تردد بیش از حد ظرفیت تریلر و کامیون‌های سنگین در محور نهاوند فیروزان، گفت: متأسفانه عموماً با توجه به عدم آشنایی رانندگان هرلحظه امکان رخ دادن تصادفاتی دل‌خراش‌تر از پیش باشیم لذا امیدواریم مسئولین راهداری شهرستان و استان نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه تا چه زمانی باید مردم به دلایل مختلف مشهود در محورهای شهرستان نهاوند جان خود را از دست بدهند، گفت: امیدواریم مسئولین نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند./مهر