- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

‌دریافتی مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی افزایش یافت

به گزارش صدای نهاوند، افروز صفاری فرد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روزجهانی معلول در همدان، اظهار داشت: در سال ۹۶، قانون جامع و کامل حمایت از معلولان به تصویب رسید که در آن به تمام زوایای زندگی یک معلول توجه شده است.

وی تصریح کرد: در این قانون به مناسب سازی معابرشهری، بیمه توان بخشی، اشتغال،مسکن و تامین منابع مالی معلولان توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل دفتر توان بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: این قانون با حضور افراد دارای معلولیت و نخبگان معلول نوشته شده است اما نیاز به بودجه زیادی دارد.

صفاری فرد با تاکید بر اینکه این قانون ضمانت اجرایی دارد، افزود: اگر برای اجرای این قانون بودجه ای اختصاص داده نشود بدون شک این قانون هم سرنوشت قانونی که در سال ۸۳ اجرایی نشد، دچار می‌شود.

وی از خدماتی که سازمان بهزیستی در اختیار معلولان قرار می‌دهد یاد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه از سال گذشته تا کنون شاهد افزایش میزان دریافتی مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی بوده‌ایم.

مدیرکل دفتر توان‌بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور با بیان‌اینکه کمک هزینه‌های آموزشی وتجهیزات توان بخشی را در اختیار معلولان قرار می‌دهیم، تصریح کرد: با توجه به نوسانات ارزی شاهد افزایش قیمت وسایل توان‌بخشی بودیم اما با مکاتبه ای که با وزارت خانه انجام دادیم توانستیم مدیریت منابع کنیم.

صفاری‌فرد افزود: در زمینه خدماتی مانند کاشت حلزون، حق پرستاری در منزل و غربالگری اوتسیم نیز سازمان بهزیستی منابعی را اختصاص داده است.