- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای محروم نهاوند

دکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار کرد: با هدف ترویج عدالت در سلامت ودسترسی مردم در روستاها ومناطق دور افتاده وارتقای سلامت دهان ودندان کلینیک های سیار دندان پزشکی به مدت سه ماه به مناطق محروم شهرستان نهاوند اعزام شد.

دارابی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف نظام سلامت ارائه آموزش های پیشگیرانه در راستای ارتقا شاخص های سلامت و سپس درمان است و در همین راستا گروه دندانپزشکی که به مناطق مختلف شهرستان اعزام می شوند ابتدا به مراجعان در خصوص راهکارها پیشگیری از بیماری دهان ودندان آموزش هایی ارائه می کنند و سپس به درمان می پردازند.

وی گفت: این کلینیک در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی همه خدماتی که در مراکز خدمات جامع سلامت قابل انجام است ارائه می‌دهد.

دکتردارابی در ادامه بیان نمود: خدمات دندانپزشکی در روستاها برای جامعه هدف شامل دانش آموزان زیر ۱۴ سال و زنان باردار و شیرده بصورت رایگان ارائه می شود.

و ی تشریح نمود: خدمات دندانپزشکی قابل ارائه در کلینیک سیار شامل ترمیم و پرکردن دندان، جرم گیری، سیلانت تراپی، کشیدن دندان، رادیوگرافی دندان، درمان پالپ زنده، وارنیش فلوراید و سایر خدماتی است که بیمار نیاز دارد.

گفتنی است این خدمات تا کنون در روستاهای، میانگران، تازناب ها، سردوران ،دره ابراهیم، گردیان، چشمه ماهی، شریف آباد، محمودند، بانسره، قشلاق، عشوند و حاجی آباد انجام شده است.