- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

خبرنگاران کمبودها و مشکلات شهرستان را بگویند/سدگرین مهمترین مطالبه مردم نهاوند بود

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام نیا ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه شهرستان نهاوند، اظهار داشت: حماسه ۹دی نماد مقاومت، صبوری، ایمان و ولایت مداری مردم ایران است که با بصیرت مثال زدنی ودر حمایت از آرمانهای اسلام و انقلاب مثل همیشه و بموقع در صحنه حاضر شدند و دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس و منکوب کردند. 

بهرام نیا گفت: در یکی دوسال گذشته در شهرستان هم آوایی بوجود آمده و برای رسیدن به نتیجه و هدف به کار جمعی معتقدم، از همه ظرفیت ها و سلائق برای جبران عقب ماندگی های شهرستان استفاده کرده ایم و در برخی جاها فاصله عقب ماندگی از توسعه یا ازبین رفته، یا کمتر شده است. 

وی افزود: پیش از این نیز از جمع خبرنگاران خواستم که عیب ها و نقص ها گفته شوند، البته در کنار آن نقاط قوت را هم بگوئید که این دو خصیصه همدیگر را همپوشانی کرده و قطعا یکجانبه نگری و یکسویه حرکت کردن باعث می شود شتاب و حرکت در مسیر توسعه و امید بخشی به مردم کم شود.

نماینده مردم نهاوند ادامه داد: سدگرین مطالبه مهم مردم بود که با وجود ناهموار بودن شرایط با تلاش توانستیم این پروژه را احیا و با دو روش پیمانکاری (۳عاملی) با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ودر صورت کافی نبودن اعتبارات دولتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی (فایناس) با اعتبار ۳۷۵ تا ۴۰۰میلیارد تومان احداث شود و این پشتیبانی مزیتی است که هر طرح و پروژه ای ندارد.

حسن بهرام نیا بیان کرد: در طراحی سد حفظ حالت گردشگری منطقه و حفظ امکان جریان سرچشمه سراب لحاظ شده، حجم مخزن سد ۲۲/۱میلیون متر مکعب که ۱۹میلیون متر مکعب به شرب، ۳/۱میلیون متر مکعب به صنعت و ۳۵میلیون متر مکعب از جریان آب و سریز سد به عنوان حقابه کشاورزی استفاده می شود.

بهرام نیا گفت: بارها عنوان کرده ایم، آب سد گرین فقط برای مصرف در شهرستان است،به لحاظ جغرافیایی و اختلاف سطح و ارتفاع امکان انتقال آب از نهاوند به همدان وجود ندارد و شهرهای دیگر هم در اطراف خود سدها و منابع مختلفی دارند که طرح این موضوع کاملا منتفی است.

وی افزود: طی تفاهم دولت و مجلس وبر اساس شرایط موجود هیچ پروژه ملی جدیدی تعریف نمی شود.با این وجود و با رایزنی و پیگیری های ویژه، با لطف خدا چهار پروژه (با اعتبارات و ردیف ملی)برای شهرستان گرفته ام که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، آقای دکتر حاجی بابایی که خود سابقه ۵دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه دارند از این اقدام یاد کرده و بنده را مورد لطف قرار دادند.

نماینده مردم نهاوند اظهار کرد: از جمله پروژه هایی که ردیف ملی گرفته اند، ادامه عملیات راه “نهاوند، آورزمان، ملایر”و “۴خطه کردن محور”سه راهی شهرک خزل تا سه راهی کنگاور”هستند که در محور آورزمان برای ادامه کار از عشوند تا آورزمان پیمانکار مشخص شده و در محور خزل به سه راهی کنگاور نیز تا ماه آینده عملیات اجرایی شروع خواهد شد. 

حسن بهرام نیا بیان کرد: در بحث توسعه دانشگاهها علاوه بر گسترش رشته ای و افزودن ۲رشته کارشناسی به دانشکده فنی حاج حشمت، مجوز تشکیل دانشکده فنی دختران هم از وزارت علوم اخذ شده و از مهر ماه آینده دانشکده حاج حشمت برای خانم ها هم در ۶رشته کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت. 

بهرام نیا افزود: دانشگاه دولتی نهاوند ظرف ۲سال و با اعتباری بیش از ۹میلیارد تومان ساخته شد که ان شاالله در دهه فجر امسال با حضور مسئولین کشوری افتتاح خواهد شد همچنین رشته های مهندسی فیزیک، مترجمی زبان انگلیسی ،حقوق و کسب و کار های کوچک به رشته های تحصیلی در دانشگاه آزاد اضافه و اخذ موافقت برای ایجاد حداقل ۲رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه و کمک های زیر ساختی برای بهبود وضعیت دانشگاه پیام نور از دیگر اقدامات در حوزه دانشگاهی است. 

وی بیان کرد: استخر شهرک شهید حیدری، جذب اعتبار و کار تکمیل آن ادامه دارد و بنا به قول های داده شده دردهه فجر بایدافتتاح شود، استخر محل سابق مدرسه سعدی که ۱/۵میلیارد اعتبار از وزیر محترم آموزش و پرورش برای ادامه کار آن گرفته ایم، استخر شهرک طالقانی که ۳میلیارد تومان اعتبار ساخت آن را از وزارت نفت جذب کرده ام. 

نماینده مردم نهاوند ادامه داد: بهسازی روستاها در ۳۷سال فاز اول ۵۰روستا و در سه سال گذشته بهسازی ۵۰روستا درفاز اول یا دوم اجرایی شده است. در همین راستا تابحال ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون علاوه بر اعتبارات موجود و جاری از بنیاد مسکن کشور گرفتیم.و بهسازی ۵روستای محروم بخش خزل شرقی هم از این محل انجام گرفت.همچنین مبلغ ۲۰۰میلیون تومان از طرف رئیس کمیته امداد کل کشور برای بهبود وضعیت زندگی مردم در این روستاهای محروم جذب و اختصاص دادیم.  

حسن بهرام نیا گفت: در بحث ایجاد و شبکه گذاری فاضلاب شهری واقعا کار بزرگی صورت گرفته، در سال جاری بیش از ۱۰میلیارد برای اجرای این پروژه جذب شد و می بینید که ۵پیمانکار بصورت همزمان و بسرعت کار را پیش می برند، در دیدار هفته گذشته ام با وزیر محترم نیرو نیز ۵میلیارد دیگر (علاوه بر اعتبارات جاری)برای ادامه و تکمیل پروژه مذکور (در سال آینده)در نظر گرفته شد. 

بهرام نیا بیان کرد: در بحث راه سازی و توسعه راههای روستایی در ۳سال گذشته مجموعا اعتبار کامل برای احداث، آسفالت و بهسازی ۷۶کیلومتر راه روستایی جذب شده که از جمله مسیرهای آن (راه نهاوند به سراب گیان، و راه سه راهی دهفول، برزول، فارسبان و سایر مسیرهای روستایی است)که در حال اجرا هستند و برای ساخت فیلم مستند شهدای گروه ابوذر با رئیس رسانه ملی دیدار و مذاکره داشتم که خوشبختانه با تامین اعتبار این اثر فاخر توسط هنرمندان خوش ذوق شهرستانی ساخته شده و در سالروز شهادت شهیدان گروه ابوذر رونمایی و پخش خواهد شد.