- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

لزوم تجدید نظر در مورد نحو توزیع گوشت، مرغ و برنج تنظیم بازار

به گزارش صدای نهاوند، در این شرایط مسئولان مربوطه، به منظور رفاه حال مصرف کنندگان و مردم اقدام به توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی، مرغ منجمد و یا برنج با نرخ مصوب می کند که بعلت مشکلاتی که در اجرای توزیع وجود دارد شاهد ایجاد صف های طولانی در نقاط مختلف شهر هستیم و از طرفی تعدادی از شهروندان بیش از چند ماه است که متقاضی خرید این فرآورده ها هستند، اما به خرید آن موفق نشده اند.

اکثر مردم نهاوند که در همین فروشگاه بدنبال گوشت گرم، مرغ و یا برنج  تنظیم بازار بودند، در گفتگو با صدای نهاوند اعلام کردند، نمی دانم این همه اطلاع رسانی درباره توزیع این فرآورده می شود و هر بار هم در مقابل این فروشگاه ها صف های طولانی مردم تشکیل می شود، اما هر بار که به این فروشگاه و دیگر فروشگاه های زنجیره ای مراجعه می کنیم با نبود آن مواجه می شویم و فقط تعداد اندکی موفق به دریافت این فرآوردها می شوند.

ایستادن در صف‌های طولانی گوشت، مرغ و برنج این روزها به دل مشغولی ‌ها و اشتغالات روز مره بسیاری از مردم اضافه شده است، ایستادن‌هایی که معلوم نیست آخر دست پر برگردی یا کلافه

 این توزیع نامناسب که نه تنها در نهاوند بلکه در سطح کشور نارضایتی مردم را به همراه داشته است، باید با اتخاذ تصمیم مطلوب از سوی مسئولان مهم چاره اندیشی شود تا شاهد آرامش در بازار و رضایتمندی مردم باشیم.

اما شهروندان نیز باید بدانند می توانند با هدفمند خرید کردن و مدبرانه و مومنانه مصرف کردن این پیچ ایجاد شده را پشت سر گذاشت. قصد تبرئه کردن مسئولان و متهم کردن مردم را نداریم اما مسئله این است که ما شهروندان می توانیم با کمتر خریدن و درست مصرف کردن و مدیریت تغذیه خود اجازه ایجاد خیلی از مشکلات را ندهیم، ما می توانیم کم بخریم تا برای هر روز خریدن، کالا باشد.

باید قبول کنیم فرهنگ برخی مردم در تهیه اقلام دولتی غلط است، عده ای بیش از حد نیاز خود اقدام به تهیه برخی اقلام می کنند که این امر به گرانی ها دامن می زند و سبب می شود سایر مردم از حق طبیعی خود محروم بمانند.

سخن پایانی…

عرضه گوشت و مرغ یخ زده یکی از راهکارهای اساسی ستاد تنظیم بازار برای مقابله با بالا رفتن ناگهانی قیمت ها و به اصطلاح ایجاد حباب در بازار می باشد که در صورتی که با برنامه ریزی مناسب و اصولی پیش برود نه تنها می تواند نقش موثری در تنظیم بازار داشته باشد بلکه کرامت انسانی را نیز حفظ می نماید و مانع از ایجاد صف های بهم پیوسته خواهدبود.