- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان در نهاوند برگزار می‌شود

صدای نهاوند:

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با دهه فجر، هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان در نهاوند برگزار می‌شود.

 

محمود مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند و انجمن موسیقی هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش شامل گروه‌نوازی، تک‌نوازی و آواز برگزار می‌شود، در خصوص شرایط شرکت در رشته گروه‌نوازی نیز گفت: ارائه آثار جدید از ساخته‌های اعضای گروه، اجرای آثار اساتید موسیقی با تنظیم جدید و تلفیق صحیح شعر و موسیقی در بخش با کلام از شرایط شرکت در این رشته است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند ارائه یک قطعه ضربی (پیش درآمد، چهارمضراب و یک تصنیف برای هنرمندان رشته آواز) از اساتید پیشکسوت و تسلط بر گوشه‌های دستگاه یا آواز انتخابی را نیز از شرایط شرکت در رشته تک‌نوازی و آواز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتخاب آثار برای اجرا آزاد است، گفت: در بخش گروه‌نوازی گروه‌هایی که آثار جدید یا موضوع جدید با عنوان شعار سال یا موضوعات ارزشی مذهبی، ملی ارائه کنند نسبت به کیفیت اثر، امتیاز ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

مصباح با بیان اینکه برای شرکت در جشنواره شرط سنی وجود ندارد، افزود: متقاضیان باید تا ۲۲ دی‌ ماه جاری، مدارک لازم را به همراه فرم تکمیل شده فراخوان به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ارسال کنند.

هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

telegram-channel [1]