- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بازدید دادستان نهاوند از نحوه دفع زباله های عفونی و نحوه جمع آوری و دفن زباله ها توسط شهرداری

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سیدهادی مصطفوی بعدازظهر سه شنبه ۲۳ بهمن ماه در حاشیه بازدید از مناطق مختلف شهر نهاوند گفت: اولا زباله های عفونی بیمارستانها، مطبها و درمانگانها طبق قرارداد شبکه بهداشت و نظام پزشکی میبایست تحویل مجری قرارداد گردیده و بر نحوه عملکرد پیمانکار مربوطه نظارت گردد.بدیهی است در صورت دفع غیربهداشتی زباله ها ها وفق مقررات پیگیری قانونی صورت خواهد پذیرفت. 

مصطفوی گفت: ثانیاً درباره زباله های عادی، شهرداری بر اساس قانون شهرداری وظیفه جمع اوری و دفن اصولی زباله ها را بر عهده دارد که نواقصی در محل دفن ملاحظه و شفاها و کتباً متذکر گردید و در صورت عدم رعایت منتهی به تهدید علیه بهداشت عمومی متخلف احضار خواهد گردید. ثالثا محیط زیست مکلف است ضمن نظارت مستمر بر نحوه مدیریت پسماندها، نسبت به اعلام جرم علیه ارگان متخلف اقدام نماید.

مصطفوی با بیان اینکه چنانچه محرز گردد اشخاصی عامدانه یا جهت اخلال در وضعیت بهداشتی شهرستان یا جلوگیری از اجرای قانون و دفع اصولی زباله های عفونی علیرغم تذکر مبادرت به فعل منتهی به تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت، ابراز داشت: ارگانهای متولی موظف به همکاری با یکدیگر بوده و از هرگونه مداخلات غیرقانونی و غیر اصولی در وظایف ذاتی هر سازمان خودداری نمایند.

به گزارش صدای نهاوند که براساس مشاهدات میدانی و در گفت و گو با مسئولان مختلف از جمله دادستان نهاوند با عنوان ‘زباله های عفونی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه’ تهیه و در چند روز گذشته دوبار منتشر شده بود بازتاب وسیعی در بین مردم و مسئولان داشت.

دادستان نهاوند نیز با برگزاری جلسه ای و بررسی مستندات و بازدید میدانی با تشکیل پرونده قضایی برخورد با متخلفان زباله های عفونی را در دستور کار قرار داد.