جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 16433

صدای نهاوند:
امام جمعه نهاوند گفت: متأسفانه امروز جامعه ما علی‌رغم ادعاهایی که داریم در برخی عرصه‌ها می‌لنگد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی ظهر سه‌شنبه در آخرین جلسه شورای آموزش‌وپرورش نهاوند طی سال جاری، اظهار کرد: مردم ما همچنان که امام خمینی(ره) فرمودند در بحث انقلاب نمره ۲۰ دارند و از مردمان زمان پیامبر نیز بهتر بوده‌اند و ۴۰ سال با همه سختی‌های انقلاب ساخته‌اند اما اسلام تنها به انقلاب و مبارزه ختم نمی‌شود و مسائل مهم‌تری چون حجاب، رعایت حلال و حرام در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: اسلام در همه زمینه‌ها باید رعایت شود همان‌طور که نماز جزء دین محسوب می‌شود کسب حلال هم جزء دین است و امروز اختلافات خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، روابط با دوست و دشمن نیازمند توجه به آموزه‌های اسلام است.

امام‌جمعه نهاوند با تأکید بر اینکه اگر امیدی به اصلاح این امور باشد باید آموزش‌وپرورش، معلمان و مربیان نیز تلاش کنند، گفت: امروز جامعه ما در پاکی چشم و دل دختران و پسران، آسیب‌های اجتماعی چون سیگار و مواد مخدر، اختلافات خانوادگی و افزایش طلاق و کاهش ازدواج می‌لنگد لذا باید برای اصلاح این امور از خود شروع کنیم.

وی ادامه داد: امروز هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج‌ها و مراسم‌ ختم و غیره از مشکلات جامعه ماست و چرا باید مهریه یک زن آن‌قدر زیاد باشد که مرد از همان ابتدا دغدغه این را داشته باشد که بدهکار است و زن نیز خود را دارای اهرمی برای غلبه بر همسر بداند.

حجت‌الاسلام مغیثی با تأکید بر اینکه در این رابطه همه زن‌ها ظرفیت ندارند و موجب فروپاشی بنیاد خانواده می‌شود، گفت: معضلات موجود در جامعه بخشی به خود ما مردم بازمی‌گردد لذا باید در راستای از بین رفتن آن‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه کمر فقرا و مستمندان را خم کرده و باید به این عزیزان نیز توجه شود.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: امروز زندگی ما علیرغم ادعاهایی که داریم بازندگی اهل‌بیت هیچ‌گونه تطبیقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز فشارها و کمبودهای اقتصادی وسیله آزمایش است، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های ما به سمت و سویی برود تا بتوانیم در شرایط موجود خود را حفظ کنیم و بر دشمن فائق آییم.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش