- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بیانیه راهبردی گام دوم مقام معظم رهبری یک نقشه جامع و کاربردی است

به گزارش صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه نهاوند، اظهار کرد: متأسفانه امروز فرهنگ غرب خانواده‌ها را هدف گرفته و در حال پیاده‌سازی افکار و عقایدی به‌دوراز فرهنگ اهل‌بیت است.

مغیثی گفت: خانواده سنگ زیربنای جامعه است و اگر خانواده سالم باشد جامعه نیز سالم خواهد ماند و اگر خانواده منحرف شود به معنای انحراف جامعه است.

امام‌جمعه نهاوند اظهار کرد: هر عضو از خانواده در تعالی خود و خانواده مسئول هستند لذا باید به این‌ مورد توجه کنیم که امروز خانواده‌ها در معرض تهاجم فرهنگی و شبکه اجتماعی و غیره‌اند و همه وظیفه حفظ خود و خانواده را داریم.

وی با اشاره به بیانیه راهبردی اخیر مقام معظم رهبری که یک نقشه جامع و کاربردی است، گفت: در این ۴۰ سال مشکلات و ضعف بوده و هر دولت و مسئولی آمده مشکلی وجود داشته اما هنر این است که با توجه به نقاط ضعف و قوت گام دوم را باقدرت برداریم.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به پیام سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: امروز با تلاش‌های محور مقاومت؛ سوریه در دوران تثبیت قدرت بشار اسد است و این همان چیزی است که اروپا و غرب آن را نمی‌خواستند.

نقش بر آب شدن توطئه دشمنان

وی ادامه داد: ایران اسلامی برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکایی باهدف ثبات و آرامش منطقه گفت که بشار اسد باید بماند که خوشبختانه شاهد تحقق این مهم و نقش بر آب شدن توطئه دشمنان هستیم لذا امیدواریم روزبه‌روز محور مقاومت در جهان اسلام به هم متصل شوند و در برابر توطئه‌های دشمن مقاوم‌تر عمل کنند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به پیام دیگر سفر بشار اسد به ایران، گفت: این سفر برای مقابله با اجلاس ورشو و شرم‌الشیخ مصر بود که آمریکا و ایادی‌اش برای محکوم کردن مقاومت جمع شدند تا به خیال خود حزب‌الله خلع سلاح شود.

وی در پایان با اشاره به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز؛ گفت: امام خمینی (ره) همواره توجه ویژه به محرومین داشتند و در این راستا فرمان تشکیل کمیته امداد را در همان ابتدا دادند لذا امروز باید مسئولین و متولیان مربوط بیش‌ازپیش به محرومین و فقرا توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی در پایان خواستار نظارت بیشتر بر بازار شد و گفت: امروز با توجه به گرانی‌های افسارگسیخته نیازی نیست همچون سال‌های قبل بساط نوروز با همه آنچه درگذشته بوده برگزار شود.

وی افزود: افرادی که توانایی مالی بیشتری دارند فقرا و محرومین اطراف خود را فراموش نکنند./مهر