- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مجتمع سردخانه ای و صنایع تبدیلی وبسته بندی نهاوند کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: شهرستان نهاوند نزدیک به ۷ هزار و ۳۰۰باغدار و بهره‌بردار در زمینه تولید سیب و محصولات باغی دارد که در مجموع بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های نهاوند به انواع درختان میوه اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع میوه از آن‌ها تولید می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت درخت سیب در شهرستان نهاوند نزدیک به ۳هزارهکتار است که انواع ارقام سیب درختی تابستانه و پائیزه را تولید می‌کنند که برای نگهداری نیازمند سردخانه هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده یکی از همشهریان نهاوندی مقیم  کانادا به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی قرار است این سردخانه ۱۰هزارتنی را احداث کند.

بهرام نیا اظهارداشت: این طرح در دو فاز شامل ایجاد سردخانه ۱۰ هزارتنی دو مداره همراه با بسته بندی میوه جات، تولید کنسانتره و پودر میوه با ظرفیت ۳۰ هزار تن و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و فاز دوم با تولید انواع آبمیوه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: شهرستان نهاوند در تولید بسیاری از میوه‌های درختی از جمله انواع سیب و هلو زردآلو و گلابی دارای رتبه اول تولید استان است و باغداران برای نگهداری میوه‌های خود نیازمند سردخانه و صنایع تبدیلی جانبی هستند.

گفتنی است: در هنگام کلنگـ زنی در زمین مورد نظر که در نزدیکی شهرک صنعتی قرار دارد، تعدادی از اهالی روستای قشلاق مدعی می شوند که مالکیت این زمین متعلق به آنهاست، که با صحبت های فرماندار، نماینده مردم نهاوند و امام جمعه مقرر می شود رای مرجع قضایی در مورد این زمین ملاک واقع شود.

به هر صورت کلنگ این پروژه با حضور معاون وزیر مشروط به زمین زده شد تا وضعیت زمین محل احداث توسط مرجع قضایی مشخص شود.