مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 1650

صدای نهاوند:

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در دومین نشست خبری خود با محوریت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مراحل انتخابات ثبت نام از داوطلبان بود که نام نویسی از داوطلبان خبرگان رهبری از پنجشنبه ۲۶ آذر آغاز شد و تا ساعات پایانی چهارشنبه دوم دی ماه ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: شمار افرادی که برای حضور در این دور از رقابت های خبرگان نام نویسی کردند به ۱۳ نفر رسید که یکی از داوطلبان زن بوده  و با توجه به ثبت نام ۹ داوطلب در دوره گذشته، حدود ۴۵ درصد افزایش در ثبت نام خبرگان را شاهد هستیم.

الهی تبار بیان داشت: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح ۲۸ آذر ماه در هفت حوزه انتخابیه استان همدان آغاز شد.

او اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی انتخابات، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته و تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: در این مدت و تا ساعت ۲۴ جمعه، ۲۹۷ نفر ثبت نام کردند که ۲۷ نفر خانم هستند و نسبت به دوره قبل که ۱۳۷ نفر در انتخابات ثبت نام کردند که ۱۱۳درصد افزایش داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به آمار تفکیکی داوطلبان ۷ حوزه انتخابیه استان برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مجلس تصریح کرد: ۸۳ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۷۲ نفر ملایر، ۲۹ نفر نهاوند، ۲۷ نفر تویسرکان، ۲۱ نفر اسدآباد، ۲۶ نفر رزن، ۳۹ نیز حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ثبت‌نام کردند.

او با بیان اینکه ۲۷ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان را خانم‌‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: حضور و مشارکت زنان در عرصه اعلام کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی دوره دهم نسبت به دوره نهم ۴۴۰ درصد افزایش داشته است.

الهی‌تبار ابراز کرد: از حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۲ نفر خانم، در حوزه ملایر ۷ نفر، حوزه نهاوند ۴ نفر، تویسرکان یک نفر و در اسدآباد ۳ نفر خانم ثبت‌نام کردند و از حوزه‌های انتخابیه رزن، بهار و کبودراهنگ هیچ خانمی اقدام به ثبت‌نام نکرده است.

او  با بیان اینکه ۷۷ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه استان کمتر از ۵۰ سال سن دارند، گفت: ۹٫۱ درصد داوطلبان ثبت‌نام شده را بانوان و ۹۰٫۹ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: ۲۲ درصد از داوطلبان در گروه سنی بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۷ درصد بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۷ درصد بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۹ درصد بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵ درصد بین ۵۱ تا ۵۵ سال، ۷ درصد بین ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲ درصد بین ۶۱ تا ۶۵ سال و ۰٫۷ درصد از داوطلبان دارای سن بالاتر از ۶۵ سال هستند.

او عنوان کرد: ۴ درصد داوطلبان ثبت‌نام کننده دارای مدرک لیسانس، ۷۷ درصد دارای مدرک فوق لیسانس، ۱۵٫۵ درصد دارای مدرک دکتری و ۴ درصد دارای مدرک حوزوی هستند.

الهی‌تبار با بیان اینکه ۱۶نفر از داوطلبان استان همدان دارای سابقه نمایندگی مجلس در دوره‌های قبل هستند، اظهار داشت: کارکنان ادارات و فرهنگیان با ۱۵۹ نفر بیشترین فراوانی را در بین دیگر مشاغل دارند.

او با اشاره به اینکه اکثر داوطلبان را جوانان تشکیل می‎دهند، گفت: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشترین فراوانی ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات را گروه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال را شامل می‌شدند اما در این دوره داوطلبان دارای سنین بین ۳۰ تا ۳۵ سال حضور بیشتری داشتند.

الهی تبار تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از امروز شنبه به مدت ۱۰ روز در هیات های اجرایی صورت می پذیرد و مراجع چهارگانه پنج روز مهلت دارند مدارک مورد نیاز را در اختیار فرمانداران قرار دهند.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش