- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بارش‌های اخیر ۷۷ میلیارد تومان به راه های ارتباطی استان همدان خسارت وارد کرده است

به گزارش صدای نهاوند، مصطفی پناهنده در نشست با اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به خسارت‌های سیل به را‌ه های استان همدان، افزود: در بارش‌های اخیر ۷۷ میلیارد تومان به راه های ارتباطی استان همدان خسارت وارد شده است. مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: در این مدت به ۲۵۸ دهنه پل و ۸۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان همدان خسارت وارد شده است. 

پناهنده با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان و رانش زمین در جاده ها و محورهای استان گفت: در محور های همدان کرمانشاه، گردنه اسدآباد، گرین نهاوند، نورآباد، آورزمان و ملایر نهاوند رانش زمین رخ داده است.

وی بیان کرد: در بارش‌های سنگین اخیر در استان همدان ۵۱۶ نیرو با ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین عملیات راهداری را انجام دادند.

پناهنده در خدمت رسانی به مناطق سیل زده‌ استان لرستان نیز گفت: در دو مرحله به روستا و مناطق آسیب دیده شهرستان‌های استان لرستان خدمت رسانی شده و در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان استان معین لرستان، مشخص شده است، گفت: در مرحله نخست ۱۳ دستگاه ماشین آلات راهداری به مناطق آسیب دیده اعزام شدند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان ادامه داد: راهداری همدان در مناطق شول آباد، سپید دشت و مرگسر وظیفه خدمت رسانی را برعهده دارد.