سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 17226

صدای نهاوند:
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: مردم اگر فشار خون را بشناسند و از عوارض آن آگاهی داشته باشند نمک را از زندگی خود حذف خواهند کرد .

دکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد:فشار خون از اولویت دار ترین بیماری های غیرواگیر است که با مشارکت همه دستگاه ها و همه افراد می توان این بیماری را کنترل کنیم.

دکتر دارابی با بیان اینکه در سال ۹۶ فقط ۹۷ هزار نفر به دلیل فشار خون و عوارض فشار خون (سکته مغزی ؛ قلبی) از بین رفته اند، افزود: برای اولین بار در دنیا است که طرح کنترل فشار خون برای ۴۰ میلیون نفر انجام شده است.

وی بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی درمانی در شهرها و روستاها و پایگاه های بسیج، کارخانه ها و مراکز فعال صنایع، ایستگاه های سیار در معابر و مساجد، تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی، داروخانه ها و مراکز برگزاری نماز جمعه تا ۱۵ تیر در کنترل فشار خون همشهریان همکاری خواهند داشت.

دکتردارابی درادامه گفت :طرح “بسیج ملی کنترل فشار خون” از ۱۷خردادماه تا۱۵تیرماه در۲ بیمارستان ایت الله علیمرادیان و شهیدایت الله قدوسی ؛ ۱۷ مرکز مراکزخدمات جامع سلامت شهری وروستایی؛ ۷۸خانه بهداشت روستایی ؛ ۳پایگاه سلامت شهری ؛ ۳ایستگاه موقت در(شهرداری ؛ جوادیه ؛ مسجدمیدان پای قلعه) ؛ ۲ ایستگاه سیارجهت مراجعه به ادارات و کارخانجات ؛ ۲درمانگاه خصوصی(پارس و سلامت) ؛ درمانگاه تامین اجتماعی و تمام مطب های بخش خصوصی اجرا می شود و ۱۰۰هزار فرد بالای ۳۰ سال شهرستان زیر پوشش سنجش فشار خون قرار می‌گیرند.

وی درپایان گفت: مردم می تواننددر صورتیکه در منزل دستگاه فشارسنج در اختیار دارند فشار افرادبالای ۳۰سال خانواده را اندازه گیری نمایندو اطلاعات آن را در وب سایت sealamat.gov.ir به صورت خوداظهاری ثبت نمایند یا به مراکز کنترل فشار خون با در دست داشتن کارت ملی مراجعه نمایند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش