جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 1734

صدای نهاوند:

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: بزودی بیمارستان امام حسین(ع) این شهر مجهز به دستگاه پیشرفته MRI می شود و طبق قول وزارت بهداشت و درمان، این دستگاه هفتم دیماه وارد بیمارستان شد.

به گزارش صدای نهاوند محسن ترکاشوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دستگاه دومین دستگاه MRI دولتی استان همدان است که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت و درمان از کشور آلمان خریداری شده و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است.
وی اظهار کرد: ۱۰ میلیارد ریال هم برای ساخت فضا و سایت دستگاه، سیستم های خنک کننده، برقی و الکترونیکی و نصب و راه اندازی دستگاه MRI از محل اعتبارات شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه MRI در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و از اعتبارات وزارت بهداشت برای بیمارستان امام حسین(ع) خریداری شده است، افزود: امسال در سفر رییس جمهوری به استان همدان یکی از درخواست های مهم ما نصب دستگاه MRI در بیمارستان امام حسین(ع) این شهر بود که با موافقیت وزیر بهداشت از آبانماه امسال اقدامات لازم برای خرید این دستگاه انجام و در هفتم دیماه تحویل ما شد.
ترکاشوند ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۴ موفق به راه اندازی آزمایشی دستگاه MRI در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر شویم و در هفته سلامت سال ۹۵ به صورت رسمی این دستگاه بهره برداری و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر شهروندان ملایری، سایر نقاط جنوب استان و شهرستان های همجوار نیز می توانند از خدمات دستگاه MRI با هزینه دولتی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر استفاده کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: در حال حاضر چهار متخصص رادیولوژی در ملایر دوره های تخصصی MRI را آموزش دیده اند و مشکلی در حوزه تخصصی و کار با این دستگاه را نداریم.
وی اضافه کرد: در بخش خصوصی نیز یک دستگاه MRI در این شهرستان مشغول به فعالیت است که با تکنولوژی دستگاه جدیدی که وارد شده، متفاوت است و در حالیکه هزینه های پرداختی بیماران برای استفاده از این دستگاه در بیمارستان به صورت دولتی است.
ترکاشوند گفت: دولت تدبیر و امید گام های بسیار مهمی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان برداشته و اختصاص دستگاه MRI به بخش بهداشت و درمان ملایر یکی از این گام های مهم در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است که بیماران می توانند با هزینه دولتی از خدمات آن استفاده کنند.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش