- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

همه دانشگاه ها، دستگاه‌ها و مدیران برای توسعه نهاوند پای کار بیایند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مراد ناصری در کارگروه توسعه راهبردی شهرستان نهاوند که با محوریت دانشگاه‌های شهرستان نهاوند در محل دانشگاه ملی و با حضور رؤسای ۶ دانشگاه نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهاوند در بخش گردشگری ظرفیت‌های زیاد و قابل توجهی دارد اما باید برای گردشگری نهاوند برندسازی کنیم.

ناصری گفت: سراب‌های شهرستان ظرفیت بزرگی دارند و در نوع خود بی‌نظیر هستند و ما باید تلاش کنیم که این ظرفیت را به عنوان پایلوت گردشگری در سطح دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه نهاوند، عنوان کرد: خوشبختانه سند توسعه شهرستان نهاوند در استان تدوین و اخیرا به شهرستان ابلاغ شده است و ما این سند توسعه را بر روی میز دانشگاه‌ها قرار داده‌ و از دانشگاه‌ها کمک گرفته‌ایم و این یک کار جدید در شهرستان است.

فرماندار نهاوند بیان کرد: متولی سند توسعه شهرستان مدیران شهرستان هستند و ما برای اجرای این سند، دانشگاه‌های شهرستان را به کمک مدیران شهرستان آورده‌ایم.

ناصری گفت: دبیرخانه توسعه پایدار شهرستان را در دانشگاه دولتی نهاوند راه‌اندازی کرده‌ایم و شاخص‌های توسعه این سند را که شامل بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردگشری است را هر بخش را به یک دانشگاه شهرستان واگذار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: دانشگا‌ه‌های شهرستان دارای ۹۲ هئیت علمی هستند اگر این ۹۲ هئیت علمی را به کمک توسعه شهرستان بیاوریم امکان ندارد که نتیجه نگیریم.

ناصری اظهار داشت: برای اجرای سند توسعه شهرستان همه ظرفیت‌های شهرستان را به کمک آورده‌ایم و این کار بزرگی است و چراغ راه و چارچوب راه برای ما مشخص خواهد کرد.