- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

طلاق، نزاع دسته‌جمعی، مواد مخدر و دعاوی خانوادگی بیشترین پرونده‌ های قضایی نهاوند است

به گزارش صدای نهاوند، یونس طرحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با اشاره به اینکه دستگاه قضا یار و حامی مظلومان بوده و خواهد بود، گفت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا کاهش ورود پرونده به محاکم قضائی و زندان زدایی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ شعبه حل اختلاف در نهاوند فعالیت است، گفت: سالانه ۱۰ هزار پرونده در این شعب رسیدگی می‌شود.

رئیس دادگستری نهاوند بابیان اینکه این تعداد پرونده شامل ۳۰ درصد کل پرونده‌های متشکله در محاکم قضائی شهرستان نهاوند است، گفت: در این شعب ۴۰ درصد از کل پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۱ هزار پرونده قضائی در شهرستان نهاوند تشکیل‌شد، گفت: با تلاش شبانه‌روزی قضات و دستگاه قضا این تعداد پروند مختومه شده است.

طرحانی در بحث مجازات جایگزین برای متهمان در شهرستان نهاوند گفت: خوشبختانه در حال حاضر در بحث جمعیت زندان شاهد کاهش ۱۶ درصدی هستیم.

وی طلاق، نزاع دسته‌جمعی، مواد مخدر و دعاوی خانوادگی را بیشترین پرونده‌ای وارده به محاکم قضائی نهاوند عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و آشنا شدن آحاد مردم با حقوق شهروندی، ترویج معنویت و امید به آینده و کاهش مشکلات بیکاری می‌تواند در کاهش بسیاری از جرایم مؤثر باشد.