سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1749

صدای نهاوند:

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با دارا بودن شرایط لازم ظرفیت توسعه طرح های گلخانه ای را دارد.

به گزارش صدای نهاوند، احمدباقری افزود: در حال حاضر ۹ هکتار گلخانه فعال در نهاوند وجود دارد که در سری جدید توسعه این طرح، طی دو ماه گذشته ۳۵ هکتار درخواست جدید برای ایجاد گلخانه وجود داشته و در حال پیگیری است.
وی اظهار کرد: توسعه گلخانه و کشت های گلخانه ای با توجه به کم آب بر بودن آن از سیاستهای دولت برای بهینه سازی مصرف آب است که به طور جدی پیگیری می شود.
وی به مزایای کشت گلخانه ای اشاره کرد و گفت: با توسعه کشت گلخانه ای شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب و تولید سالم و خارج از فصل خواهیم بود که بر این اساس محصول در تمام طول سال به رغم کم آبی در دسترس می باشد.
وی یاد آور شد: توسعه و اجرای کشت گلخانه ای یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است که مزایای خوبی از جمله اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب را بدنبال دارد.
وی افزود: در این راستا دولت اعتبارات مورد نیاز را برای گسترش هر چه بیشتر آنها منظور می کند و در این زمینه جای هیچ مشکلی وجود ندارد .
وی اشتغالزایی جدید را از مزایای ایجاد کشت گلخانه ای ذکر کرد و افزود: با گسترش کشت گلخانه ای و اجرایی شدن تقاضای ۳۵ هکتار جدید برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.
باقری گفت: مهمترین محصولاتی که در گلخانه کشت می شود شامل گل و گیاهان زینتی ، گوجه ، فلفل و صیفی جات می باشد که بازار مصرف خوبی داشته و می تواند اشتغال جدید را رونق بخشد.
شهرستان نهاوند به علت داشتن آب و هوای مناسب و بارش های جوی مطلوب یکی از قطب های اصلی کشاورزی استان همدان است که در تولید چندین محصول مقام اول را در استان و کشور دارا ست.
در این شهرستان ۷۵ هزار اراضی قابل کشت وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار می گیرد .

telegram-channel

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش