- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

پیام غدیر مبنای وحدت بین مسلمانان است

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه اساس دین و کامل‌کننده آن است و درواقع رسالت همه پیامبران الهی با غدیر کامل شده و تعالی انسان‌ها با غدیر رقم می‌خورد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم واقعه غدیر مسئله امامت و ولایت است که در جامعه اسلامی نقش مهم و اصلی را ایفا می‌کند.

امام‌جمعه نهاوند بر اهمیت وحدت در جامعه اسلامی و مسلمین تأکید کرد و افزود: غدیر مبنای وحدت بین مسلمانان است که با بهره‌مندی از آن می‌توان وحدت را بین آن‌ها به وجود آورد.

وی گفت: انسان‌ها برای اینکه زندگی بهتری داشته باشند و بتوانند عدالت را بیشتر احساس کنند نیاز به اجرای پیام غدیر دارند و بر همین اساس غدیر مختص جهان اسلام نیست بلکه همه بشریت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه غدیر در رفع مشکلات مسلمانان نقش ارزشمندی دارد، گفت: اگر امت اسلامی با پیام غدیر آشنا شوند و آن را در زندگی خود به‌کارگیرند، با افزایش اقتدار چالش‌های پیش روی آنان برداشته می‌شود.

وی وحدت و همدلی را از دیگر پیام‌های غدیر ذکر کرد و گفت: آنچه امروز جهان اسلام از آن لطمه خورده تفرقه و جدایی است لذا توجه کردن به پیام غدیر می‌تواند جهان اسلام را به وحدت و همدلی رسانده و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کند.