- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

طرح پیاده‌راه خیابان سعدی نهاوند طبق مصوبه شرکت بازآفرینی شهری لازم‌الاجراست

به گزارش صدای نهاوند، عبدالعلی ملکی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی در حال حاضر عملیات اجرایی دو پروژه شامل پیاده‌راه خیابان سعدی و ساماندهی مسیل شهر آغاز شده است.

ملکی در خصوص آخرین وضعیت طرح پیاده‌راه خیابان سعدی افزود: با توجه به اینکه اجرای این پیاده‌راه از مصوبات شرکت بازآفرینی شهری و لازم‌الاجراست با وجود مقاومت‌هایی که بر سر راه این طرح قرار داشت عملیات اجرایی آن رسما از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی گفت: تلاش بر این است تا زمانی که وضعیت هوا مساعد باشد بتوانیم فاز اول آن را که شامل کف‌سازی، جداره‌سازی، همسطح‌سازی پیاده‌رو با کف خیابان و اجرای تاسیسات زیربنایی آب و برق در آن است اجرا کنیم.

ملکی در خصوص اعتبارات منظور شده برای عملیاتی کردن این طرح اضافه کرد: با توجه به اولویت‌بندی طرح‌های بازآفرینی شهر نهاوند از سوی شورای شهر مبلغ یک‌میلیارد تومان برای پیاده‌راه خیابان سعدی در بودجه سال ۹۸ شهرداری منظور شده که امیدواریم با آن بتوان فاز اول را به بهره‌برداری رساند.

وی در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز طرح نیز گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری اقدامی مشترک بین شهرداری و ستاد بازآفرینی است طی بازدید از سوی هیات مدیره این ستاد و ملاقات شهردار و شورای شهر با معاون وزیر مسکن، قول مساعد برای تامین بخشی از بودجه آن داده شده است.