- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

معدن فرو سلیس با ۲۰ میلیون دلار در نهاوند کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حسن بهرام نیا عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و کشاورزی نهاوند که با حضور استاندار همدان برگزار شد، گفت: با پیگیری و کمک استاندار همدان پس از بیش از دو سال مطالعه ۲ پروژه مهم معدن طلای عشوند و معدن فرو سیلیس انجام شد که خوشبختانه در حال حاضر پروژه معدن طلای عشوند در حال اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی نیز، گفت: سردخانه ۱۰ هزار تنی نهاوند در مساحتی ۱۴ هکتاری در حال حاضر ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم نهاوند ضمن تشکر از تلاش‌های فرماندار شهرستان در راستای ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد گلخانه ۱۴ هکتاری علمدار، گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولین استان خصوصاً نگاه ویژه استاندار همدان به شهرستان فعالیت‌های عمرانی و زیرساخت‌های توسعه یکی پس از دیگری در حال ایجاد شدن است که این مهم نویدبخش آینده‌ای روشن برای شهرستان است.

وی در خصوص پروژه ساماندهی محور دهفول-برزول-فارسبان، گفت: این پروژه تا ۳ راهی فارسبان مستمر ادامه دارد و فاز نخست آن بااعتبار ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از امروز آغاز شد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از بسترهای مهم ایجاد اشتغال در شهرستان است، گفت: سند راهبردی آمایشی برش خورده شهرستانی با توجه به پتانسیل‌ها است.