- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نمایندگان مجلس آنقدر سرگرم کار اجرایی شده اند که به کار اصلی نمی رسند/بگیر و ببند همه راهکار مبارزه با فساد نیست

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری ظهر امروز در کنگره شهید آیت الله قدوسی اولین دادستان انقلاب در مصلی شهرستان نهاوند با اشاره به شخصیت والای این شهید اظهار کرد:

نمایندگان مجلس خودشان ادغان دارند که اینقدر گرفتار کارهای اجرایی شده اند که به کار اصلی نمی رسند در صورتی که کار اصلی نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت است و اگر دقیقا نظارت گام به گام با مجربان داشته باشند زمینه های فساد از بین می رود .

و ی گفت: مدیران اجرایی اگر در زیر مجموعه خودشان نظارت و کنترل داشته باشند زمینه فساد فراهم نمی شود و ما اعتقادمان این است که خود مدیران اجرایی تلاش کنند که مبدا وجود فساد را در دستگاهها ببندند و نگذارند فساد به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: بعضی می گویند مفاسد با بگیر و ببند درست نمی شود بله درست است، شما باید جلوی منافذ فساد را بگیرید نگذارید به بگیر و ببند برسد و آنجایی که فساد شد وظیفه دستگاه قضایی است که وارد بشود.

منتظری تاکید کرد: وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است و باید برای فساد، مجلس و دیگر دستگاه ها و مدیران اجرایی نظارت و کنترل داشته باشند و مجراهای ایجاد فساد را ببندند.

وی بیان داشت: رهبری انقلاب تاکید کردند که مبارزه با فساد باید در راس امور باشد و در این راه همه باید دستگاه قضایی را حمایت کنند.

منتظری با تشریح اهداف دشمنان در ابتدای انقلاب افزود: در آن شرایط سخت اوایل انقلاب که دشمنان درصدد نابودی انقلاب اسلامی بودند ایشان انقلابی ایستادند و سرانجام جریان نفاق ایشان را ترور کردند و به شهادت رساندند.

دادستان کل کشور قیام عاشورا را جلوه ای از بندگی و عبودیت دانست گفت: قیام عاشورا شامل همه فضائل و خوبی ها است و جلوه ای از بندگی و عبودیت و اوج عرفان است.

وی اظهار داشت: نقش قیام عاشورا در حرکت انقلاب و ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم در بین نسل جوان و در دفاع مقدس نقشی بی بدیل است.

منتظری شخصیت شهید قدوسی را برگرفته از قیام عاشورا دانست و اضافه کرد: شهید قدوسی از علما و مجتهدان و دانشمندان بزرگی بود که فرزندش را در راه انقلاب تقدیم کرد و خود نیز پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) بود.

وی در ادامه به بیان فعالیت های این شخصیت الهی افزود: شهید قدوسی قبل از انقلاب در کنار بزرگان و علمای کشور با تشکیل مدرسه باعث تربیت نیروهای انقلابی شد.

این مقام کشوری در ادامه به شخصیت این شهید از دیدگاه امام راحل پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب نیز امام راحل با توجه به شناخت از توانایی این شخصیت ارزنده و اعتماد کامل شهید قدوسی را به عنوان دادستان کل انقلاب منصوب کردند تا امورات قضایی نطام نوپای اسلامی را ساماندهی کند.

وی با اشاره به درایت امام راحل در فروپاشی جریان نفاق گفت: جریان نفاق که قبل از پیروزی انقلاب منحرف بودند و با پیروزی در صدد سهم خواهی از انقلاب بودند با درایت و هوشیاری امام راحل نتوانستند در انقلاب نفوذ کنند.

منتظری گفت: این جریان نفاق با همکاری جریان بنی صدر اقدامات خود را شروع کردند و به اقدامات مسلحانه بر ضد مردم و به شورش های خیابانی اقدام کردند.

وی اظهار داشت: این اقدامات منافقانه با حادثه ۷ تیر ادامه یافت و شهید بهشتی و یارانشان را به شهادت رساندند و رهبر معظم انقلاب را نیز هدف ترور خودشان قرار دادند و سپس شهیدان رجایی و باهنر را به شهادت رساندند و سپس جریان ۱۴ شهریور را رقم زدند.

دادستان کل کشور افزود: جریان نفاق در ۱۴ شهریور با شهادت شهید قدوسی نشان دادند تا چه اندازه با نیروهای انقلابی دشمنی دارند و اقدامات کوردلانه خود را تکمیل کردند.

منتظری در ادامه گفت: انقلاب اسلامی امتداد حرکت قیام عاشورا است و جلوه های زیادی وجود دارد که نشان دهنده این‌ موضوع است.

وی بیان داشت: مسیری که امام حسین(ع) انتخاب کردند را ما باید با قدرت ادامه دهیم و در راه شهدا حرکت‌کنیم چون امام حسین(ع) در این راه از همه هستی خود گذشتند و این از خودگذشتگی وطیفه ما را در راه حراست و صیانت از خون شهدا سنگین تر می کند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: وظیفه همه مدیران در همه بخش ها خدمت به مردم است و نباید در این راه‌ کوتاهی کنیم چون این نظام ثمره خون هزاران شهید و جانبار و ایثارگر است.

منتظری افزود: بحث امروز ما در دستگاه قضایی ادامه دادن راه شهدای دستگاه قضایی است و باید پاسدار خون این عزیزان باشیم.

وی گفت: الان در کشور مشکلاتی داریم مانند جریان نفاق و نفوذ که در طول تاریخ انقلاب ضرباتی به کشور وارد کرده اند و ۱۷ هزارنفر از مردم ما را به شهادت رساندند.

دادستان کل کشور گفت: این جریان نفاق امروز در داخل کشور کارهای دیگری انجام می دهد و درصدد اجرای نقشه های استکبار است.

از اقدامات جریان نفاق در کشور مطلع هستیم

وی بیان داشت: جریان نفاق در داخل و خارج کشور در خدمت استکبار جهانی عمل می‌کنند و اقداماتی انجام می دهند که ما از این کارها اطلاع داریم.

منتظری گفت: این جریان نفاق و مزدور دشمن مثلا در یکی از روشهای خود زنگ می زنند به مسئولان و از آنها اطلاعاتی کسب می‌کنند و در مسایل فرهنگی و اجتماعی کارهایی می‌کنند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: خیلی از مفاسد را که دنبال می کنیم می بینیم که با واسطه هایی به جاهایی وصل است و اینگونه فسادها ریشه عادی ندارند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان گفت: دشمن برای ناامید کردن مردم به هر وسیله ای متوسل می شوند و از هر راهی استفاده می کنند.

منتظری گفت: دشمن ماموریت داده به عوامل نفوذی خود که به هر طریقی که شده بذر نا امیدی بکارند و رهبر معظم انقلاب نیز بر لزوم امیدواری به مردم بسیار تاکید دارند و همیشه بر پیشرفت و امیدآفرینی و حل همه مشکلات تاکید دارند.

وی ادامه داد: دشمن درصدد القای ناتوانی و ناامیدی در کشور است و می خواهند اینگونه نشان دهند که باید برای حل مشکلات با آمریکا مذاکره کنیم و در رسانه ها هم اینگونه القا می‌کنند.

منتظری گفت: مذاکره با آمریکا به معنای تسلیم شدن‌ محض در مقابل آنها است ولی باید بدانند ما این همه شهید نداده ایم که در مقابل آمریکا تسلیم شویم.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند مذاکره با آمریکا ‌منتفی است ولی عده ای اینگونه القا می کنند که تنها راه حل مشکلات مذاکره با آمریکا است.

منتظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دستگاه قضا وظیفه داریم با مفاسد مختلف برخورد کنیم و دشمن نیز در همه عرصه ها سعی در ایجاد فساد دارد که یکی از دلایل آن فضای مجازی رها شده است.

وی بیان داشت: دستگاه قضایی معتقد است که همه دستگاه ها و نهادها هر وظیفه ای که دارند باید با مفاسد نیز طبق قانون مبارزه کنند.