- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری طی ایام دهه فجر در شهرستان نهاوند برگزار می شود

صدای نهاوند:

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرستان نهاوند از برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و هنری طی ایام دهه فجر در شهرستان نهاوند خبر داد.

محمود مصبح در گفتگو با صدای نهاوند گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی بی‌بدیل در تاریخ معاصر به شمار می‌آید و در مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین‌کننده و تحولات غیرقابل‌پیش‌بینی بوده است.

وی گفت: این اتفاق بزرگ معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورد زمینه تحولات ریشه‌دار و چشمگیری را فراهم کرد.

رئیس اداره ارشاد نهاوند اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی مقطع رهایی ملتی است که به مدد الهی و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) بر طاغوت غلبه کرد و در ادامه با رهبری مقام معظم رهبری همچنان شاهد ثمربخشی شجره طبیه جمهوری اسلامی در میهن و توسعه آن به دیگر کشورهای اسلامی هستیم.

وی بابیان اینکه در آستانه سی و هفتمین سال برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: حضور، همفکری و همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی و نقش‌آفرینی و اثربخشی مردم در برگزاری باشکوه‌تر مراسم دهه فجر تأثیرگذار است.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرستان نهاوند همچنین به تشریح تعدادی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط این کمیته در ایام‌الله دهه فجر پرداخت.

وی گفت: برگزاری جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان در این شهرستان، برگزاری مراسم جشن در بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و روستاهای شهرستان، برگزاری ۵۰ مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی در شهر و روستاهای شهرستان و برپایی نمایشگاه‌های مختلف ازجمله عکس، هنرهای تجسمی و کتاب ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در بین ادارات و نهادهای شهرستان، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی مراسم عصر شعر و خاطره، برگزاری محافل انس با قرآن، نمایشگاه حجاب و عفاف، پخش فیلم با موضوع انقلاب اسلامی و برپایی مراسم زیارت عاشورا و مولودی‌خوانی را از دیگر برنامه‌های این اداره در این ایام عنوان کرد.

کانال صدای نهاوند [1]