- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اجرای پویش احسان مهر در نهاوند/سنگ تمام خیرین نهاوند

به گزارش صدای نهاوند، سال تحصیلی امسال در حالی شروع خواهد شد که به دلایل مختلفی گرانی لوازم‌التحریر به دغدغه این روزهای خانواده‌های کم‌بضاعت و دارای چند دانش‌آموز تبدیل‌شده است.

با توجه به این گرانی خرید چند دفترچه و خودکار چند ده هزار تومان آب می‌خورد و هستند خانواده‌هایی که از مردم و افرادی که توانایی مالی دارند درخواست تأمین این موارد رادارند و همچنان چشم‌انتظار کمک هستند.

پویشی به نام احسان مهر باهدف جمع‌آوری کمک برای تهیه و خرید نوشت‌افزار در شهرستان نهاوند با همکاری مردم و اصحاب رسانه شکل‌گرفته است که همچنان در حال جمع‌آوری نوشت‌افزارهای اهدایی از طرف مردم است.

هدف و شعار این پویش “کسی بدون نوشت‌افزار نخواهد ماند ” است و تا امروز کمک‌های خوبی برای دانش‌آموزان جمع‌آوری کرده است.

حسین صادقی از خبرنگاران و بانیان جمع‌آوری کمک‌ها دراین‌باره می‌گوید: مردم ما همیشه نشان داده‌اند در مواقعی که همنوعان نیاز داشته باشند حس نیکوکاری باعث می‌شود تا مردم حال‌وروز خانواده‌های نیازمند را درک کنند.

وی ادامه داد: همان‌طور که خانواده‌هایی که بضاعت مالی خوبی دارند نوشت‌افزارهایی مناسب را برای فرزندانشان تهیه می‌کنند افراد کم‌بضاعت نیز چشم‌انتظار یاری مردم هستند.

صادقی افزود: هدف ما این است که در شروع سال تحصیلی کاری کنیم که دانش‌آموزان نیازمند بتوانند لوازم‌التحریر مناسب در اختیار داشته باشند و خدا را شکر بعد از شروع این پویش کمک‌های خوبی جمع‌آوری‌شده است.

وی گفت: هم چنان دفتر ما در طبقه اول ساختمان اداره ارشاد نهاوند پذیرای کمک‌های همشهریان و تهیه لوازم‌التحریر برای نیازمندان است.

صادقی اظهار داشت: با آموزش‌وپرورش هم هماهنگ شده است تا لوازم‌تحریر به دست نیازمندان اصلی برسد بدون اینکه کسی از همکلاسان متوجه شود.

 

اهدای ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر همراه با کیف توسط خیر نهاوندی

وی ادامه داد: در پویش‌های گذشته، شاهد حضور گسترده، همدلی و همراهی مردم عزیز و بزرگوار نهاوند و ایران بودیم که باعث غرور و افتخار همه ما شد و اینک در آستانه آغاز سال تحصیلی و با توجه به قیمت گران لوازم‌التحریر قصد داریم هرچه بیشتر در امر کمک‌رسانی و تهیه لوازم‌تحریر مشارکت داشته باشیم.

صادقی گفت: در اولین گام با کمک یک خیر نهاوندی تعداد ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر و کیف تهیه شد که با هماهنگی‌های انجام‌شده به دست دانش‌آموزان نیازمند می‌رسد.

وی افزود: این ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر کیف، دفتر، جامدادی، پاک‌کن، تراش و دیگر لوازم را برای اهدا به دانش‌آموزان نیازمند در سال تحصیلی جدید فراهم کرد.

وی ادامه داد: همشهریان جهت مشارکت در این طرح می‌توانند پک لوازم‌التحریر را تهیه و به دفتر ما در اداره ارشاد تحویل نماید تا در این حرکت فرهنگی ما را همراهی نمایید.

تأمین هزینه ۱۱۴ بسته نوشت‌افزار

صادقی از بانیان این طرح گفت: دومین خیر نهاوندی نیز با خریداری ۱۱۴ بسته لوازم‌التحریر از قرارگاه جهادی امام رضا (ع) آن‌ها را برای توزیع در بین دانش‌آموزان نهاوند در اختیار دفتر پایگاه خبری صدای نهاوند قرارداد.

وی افزود: تاکنون خیرین نیک‌اندیش نهاوندی ۴۱۴ بسته لوازم‌التحریر را آماده توزیع بین دانش‌آموزان نیازمند کرده‌اند.

صادقی ادامه داد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) نیز اقدام به تهیه پک‌های لوازم‌التحریر برای پایه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان کرده است که ارزش تقریبی آن ۲۰۰ هزار تومان است که این پک‌ها در ازای هر پک ۴۰ هزار تومان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان برای دریافت این پک‌ها به قیمت ۴۰ هزار تومان می‌توانند به دفتر ما در طبقه اول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند مراجعه کنند.

صادقی در پایان گفت: افراد خیر و بزرگواری که می‌خواهند در طرح احسان مهر شرکت کنند می‌توانند با پرداخت مبلغ ۴۰ هزار تومان به قرارگاه جهادی امام رضا (ع) این بسته‌ها را به‌صورت رایگان به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کنند.

تهیه ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر توسط خیرین و قرارگاه جهادی امام رضا (ع)

علیرضا غلامی مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند نیز از اقدامات خداپسندانه خیرین نهاوندی تشکر کرد و گفت: این اداره آمادگی دارد تا در سریع‌ترین زمان لوازم‌التحریر اهدایی را به دست دانش‌آموزان نیازمند برساند.

وی افزود: با توجه به اینکه این اداره دانش‌آموزان را شناسایی کرده است این کار با حفظ کرامت و شخصیت این دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ بستهٔ لوازم‌التحریر توسط خیرین نیک‌اندیش نهاوندی و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تهیه‌شده و توزیع خواهد شد.

وی گفت: جهت عمل به خواستهٔ خیرین گرامی، مدیران محترم مدارس لطف کنند دانش‌آموزانی که واقعاً مستحق دریافت این بسته‌ها هستند را معرفی کنند.

 خرید ۲۷۰ میلیون تومان نوشت‌افزار توسط خیر نهاوندی

خانم علیمرادیان یکی از خیرین و مشارکت‌کننده در این طرح است که باهدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این طرح شرکت کرده است.

این خیر نیکوکار نهاوندی در اقدامی قابل‌تقدیر و ارزشمند بیش از ۲۵۰۰ قلم کیف و لوازم‌التحریر را هم‌زمان با ایام شروع سال تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند شهرستان نهاوند توزیع کرده است.

طبق گفته رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند ارزش این اقلام تهیه‌شده بیش از ۲۷۰ میلیون تومان است.

این اقدام زیبا باعث شده است تا دیگر خیرین نیز در این پویش حضور فعالی داشته باشند. /منبع پایگاه خبری گرو