- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اروپا جرات ندارد در برابر امریکا قد علم کند

به گزارش صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه درخطبه های نماز جمعه نهاوند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی جمهوری عزت و عزت نتیجه راهبرد مقاومت است و اگر ما امروز به جایی رسیدیم که در سفر رئیس جمهور به نیویورک روسای جمهور کشورهای اروپایی از رئیس جمهور کرارا خواهش و تمنا می کنند تا جلسه ای با ترامپ داشته باشد نشان از عزت و سربلندی ایران اسلامی است.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه تحریم همراه با مذاکره یعنی تسلیم شدن در برابر شیطان بزرگ، گفت: اگر ما در دفاع مقدس ضعف نشان می دادیم به این جا نمی رسیدیم.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت تدبیر و بصیرت بود که توانست مملکت را حفظ کند و یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن نماند.

حجت الاسلام مغیثی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره با فشار حداکثری به منزله تسلیم است و اروپا در این زمینه پادو و نوکر امریکاست، گفت: امریکا و اروپا منافع مشترک دارند چراکه جرات ندارند در برابر امریکا قد علم کنند.

وی با اشاره تهمت های واهی غرب به ایران در خصوص حمله یمن به آرامکو و متهم کردن ایران، گفت: آنها میخواهند با ایران به هر نحوی تسویه حساب کنند و هر گزینه ای دارند و برای دست و پا زدن به هرکاری متوسل می شوند.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه برخی در کشور متوجه توان دفاعی و بازدارنگی کشور نیستند، افزود: وقتی پهپاد مدرن آمریکایی در ارتفاع ۱۷ کیلومتری توسط ایران سرنگون شد آنها دانستند که توان ایران چقدر است و بر همین اساس حساب می برند و نمی توانند قد علم کنند.

وی بابیان اینکه دشمنان بدانند که جنگ با ایران منطقه خلیج فارس را نا امن می کند، گفت: مذاکره هیچ فایده ای ندارد.