- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دختر نماینده سابق مردم نهاوند و سفیر ایران در روسیه فوت کرد

به گزارش صدای نهاوند، خانم عارفه سنایی فرزند مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه و نماینده سابق مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ به دلیل سکته مغزی فوت کرد.

پیام تسلیت سفارت ایران در روسیه در پی درگذشت دختر مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو به شرح زیر است:

هو الباقی

بدینوسیله خبر درگذشت نابهنگام و ناگهانی خانم عارفه سنایی فرزند دکتر مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ را بدلیل سکته مغزی اعلام می دارد. ضمن عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به جناب آقای دکتر سنایی و خانواده محترم ایشان ، علو درجات آن مرحومه را از خداوند متعال خواستاریم. بخش رسانه ای سفارت ج. ا.ایران- مسکو

پیام‌های تسلیت ظریف و صالحی به مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه

وزیر امور خارجه و هم‌چنین رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی درگذشت «عارفه سنایی» فرزند سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، پیام‌های تسلیت جداگانه‌ منتشر کردند.

محمد جواد ظریف در متن پیام تسلیت به مهدی سنایی نوشته است:

سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران – مسکو

خبر درگذشت فرزند گرامیتان موجب تاسف و تالم گردید. بدینوسیله مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صیر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

متن پیام علی اکبر صالحی نیز به شرح زیر است:

کلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ وَیَبْقَی وَجْهُ رَبِّک ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکرَامِ

جناب آقای دکتر سنایی

سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه

با سلام و درود؛

با دریغ و افسوس بسیار و با نهایت تأسف و تألم اطلاع یافتم که به حکم تقدیر الهی، در غم فقدان فرزند دلبندتان فقیده سعیده عارفه سنایی به سوگ نشسته‌اید. اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خاندان جلیل القدر سنایی به ویژه حضرتعالی و همسر گرامی، از درگاه یگانه هستی بخش برای آن مرحومه مغفوره آرامش ابدی و رضوان الهی مسئلت می نمایم.

مهدی سنایی کیست؟

مهدی سنایی متولد (۱۳۴۷ در نهاوند) سفیر کنونی ایران در روسیه استاد دانشگاه، نویسنده و نمایندهٔ سابق مجلس حوزهٔ انتخابیهٔ شهرستان نهاوند در دوره هشتم و نهم بوده‌ است. وی در مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت داشت.

فوت دختر سفیر ایران در روسیه؛ خودکشی یا سکته مغزی؟

مهدی سنایی دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و مؤسس گروه مطالعات روسیه در دانشکده مطالعات جهان این دانشگاه نیز است. وی ریاست تنها مرکز مطالعات غیردولتی ایران و اوراسیا با عنوان ایراس را هم بر عهده داشته است. وی تا به حال چندین کتاب تألیف و ترجمه نموده و سه کتاب نیز از وی به زبان روسی در مسکو منتشر شده است. آخرین تألیف وی کتاب «روسیه: جامعه، سیاست و حکومت» است که توسط انتشارات سمت در سال ۱۳۹۵ منتشر شده است.