- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اخبار و فعالیت های کاندیداهای انتخابات مجلس در نهاوند رصد می شود

به گزارش صدای نهاوند، یونس طرهانی روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در دفتر رئیس دادگستری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات مجلس و فعالیت‌های تبلیغی کاندیداهای احتمالی جمع‌آوری و ضمن مستند سازی به صورت مستمر به طور هفتگی به رئیس دادگستری و دادستان نهاوند گزارش می شود.

طرهانی گفت: رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی نهاوند گزارش و فعالیت های انتخاباتی را عیناً به ستاد استانی منعکس و دادستان نهاوند نیز موارد لازم را جهت تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری پیگیری می کند.

وی گفت: آموزش های لازم در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی به ضابطین عام و خاص توسط دادستان ارائه می شود.

رئیس دادگستری نهاوند بیان کرد: افرادی که به هر نحو قصد تطمیع یا خرید رای برای کاندیدای خاص دارند و یا اینکه در این زمینه فعالیت یا اقداماتی را انجام می دهند توسط مراجع امنیتی و انتظامی با دلایل و مستندات لازمه شناسایی می شوند تا برابر مقررات اقدام لازم در خصوص آنان معمول گردد.

یونس طرهانی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی و افرادی که به هر نحو فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره گیری از فضای انتخابات دارند توسط مراجع انتظامی و امنیتی شناسایی و گزارش آنها به دادستان جهت پیگیری و برخورد لازم قانونی ارائه می شود.

طرهانی ادامه داد: بعد از ثبت نام رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس در دهم آذرماه سال جاری به صورت رسمی و قانونی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و کلیه مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی برخوردهای جدی تری در رابطه با عناوین مجرمانه و تخلفات انتخاباتی خواهند داشت.