سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 17973

صدای نهاوند:
شهردار گیان نهاوند، گفت: بافت فرسوده و تخریبی شهر گیان نهاوند در حوادث طبیعی می‌تواند به بحران تبدیل شود.

 علی جلالی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، گفت: با بیان اینکه بافت فرسوده شهر گیان نیازمند توجه است، اظهار کرد: با دعوت مسئولان شهر گیان مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از روند ساخت واحدهای مسکونی خسارت‌ دیده در سیل امسال و بهسازی سایر واحدها بازدید کرد.

جلالی با اشاره به حضور امام‌جمعه، بخشدار، اعضای شورای شهر و مسئولان شهر گیان در این بازدید، بیان کرد: در این بازدید با توجه به شرایط بافت فرسوده شهر گیان و با مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن تعداد ۲۰۰ فقره تسهیلات مسکن به گیان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم زیاد بافت فرسوده شهر گیان موضوع بازآفرینی شهر در دستور کار قرار گرفت، افزود: بازآفرینی در مراحل پایانی بوده و نقشه‌های متعددی توسط شهرداری در این زمینه تهیه ‌شده است؛ پایه و اساس توسعه شهری شهر گیان انجام ‌شده است.

شهردار گیان تصریح کرد: وجود بافت‌های قدیمی و فرسوده بسیار درگیان و قرارگیری این شهر بر روی گُسل زلزله موجب شد تا یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه مسئولان، شهرداری و اعضای شورای شهر پرداختن به موضوع مهمی به نام طرح بازآفرینی گیان باشد.

وی با تأکید بر اینکه طرح بازآفرینی گیان بارها پیگیری شده و هم‌اکنون در حال نهایی شدن در استان است، ادامه داد: اجرای این طرح باعث حل بسیاری از مشکلات بافت فرسوده و تخریبی شهر گیان خواهد شد و گیان به‌ عنوان اولین شهر استان با همدلی مسئولان موفق به اجرای این طرح می‌شود.

جلالی با بیان اینکه پس از بازدید مدیرکل بنیاد مسکن استان از شهر گیان تعداد ۱۰۰ فقره سهمیه تسهیلات مربوطه به سیل‌زدگان شهر گیان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: با اختصاص این تسهیلات افرادی که قبلاً اسامی آن‌ها در سامانه بنیاد مسکن ثبت ‌شده می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی به میزان تسهیلات دریافت شده در شهر گیان اشاره کرد و یادآور شد: در حوادث سیل امسال با توجه به حجم تخریب‌ها ۲۳۰ مورد تسهیلات احداثی و بهسازی به شهروندان شهر گیان به همراه کمک‌های بلاعوض اختصاص یافت.

شهردار گیان با بیان اینکه تاکنون بالغ ‌بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات حوادثی و بهسازی در جهت احداث تعمیر منازل شهر گیان پرداخت‌شده است، اظهار کرد: ۳ میلیارد تومان از این کمک‌ها بلاعوض بوده است.

وی به ثبت‌نام ۴۸۸ نفر برای اخذ تسهیلات مسکن در شهر گیان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون درمجموع تسهیلات حوادثی و تسهیلات معمولی، ۳۰۰ واحد اقدام به اخذ تسهیلات کردند.

جلالی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ فقره وام دیگر به شهر گیان، بیان کرد: علاوه بر ۱۰۰ فقره تسهیلات مربوط به حوادث با مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن تعداد ۱۰۰ فقره وام معمولی ۴۰ میلیون تومانی بهسازی واحدهای مسکونی با بهره ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله برای بهسازی خانه‌های قدیمی اختصاص یافت.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش