- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دو روستای*ده حیدر و گل حیدر* نهاوند جابجا می‌شوند

به گزارش صدای نهاوند، علیمردان طالبی بیان کرد: در سیلاب فروردین امسال بر اثر رانش زمین و ایجاد شیارهایی بر روی زمین، احتمال بروز مخاطرات برای ساکنان در برخی از مناطق روستایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین مطالعات مکان یابی جدید برای تامین محل جدید و جابجایی در حال انجام است و در جلسه مدیریت بحران این موضوع بررسی و با نظر اعضا کلیات آن مصوب می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: البته مکان یابی و انتقال مکان روستای برفیان در حال انجام است و کارهای زیرساختی برای تامین آب، برق و دیگر خدمات صورت می گیرد.

طالبی بیان کرد: همچنین مطالعاتی درباره اینکه مکان کنونی روستای برفیان قابل اسکان است یا برای انبار و نگهداری کاه و علوفه کارایی دارد یا خیر، در دست انجام است.

به دنبال بروز سیلاب در فروردین امسال برخی از روستاها به علت بروز رانش زمین دچار خساراتی در بخش کشاورزی و مسکونی شدند.

بر اساس بررسی صورت گرفته سیل امسال به ۱۸ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی شهری و روستایی در همدان آسیب وارد کرد و در مجموع ۸۹۰ واحد شهری و هشت هزار و ۴۹ واحد روستایی تخریب شد.

سیل ابتدای سال جاری در مجموع نزدیک به یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این استان خسارت داشت که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض پرداخت شده است./ایرنا