مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 18416

صدای نهاوند:
امام جمعه نهاوند گفت: ویروس کرونا اثری در وضعیت روزه‌داری ندارد و فتوای همه مراجع این بوده که اگر کسی روزه برایش ضرر داشته باشد نباید روزه بگیرد چه کرونا باشد و چه نباشد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی وضعیت مساجد و جامعه و روزه‌داران متفاوت است و افطاری‌ها و اجتماعاتی به‌صورت سال‌های قبل نداریم ولی می‌توانیم از برکات این ماه بهره‌مند شویم.

مغیثی گفت: فرصت درک ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های طلایی در عمر انسان است و خوشا به حال کسانی که از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به شایعات مطرح‌شده در مورد روزه‌داری در شرایط کرونا اظهار داشت: در فضای مجازی گفته‌شده چون ویروس کرونا است نباید روزه گرفت این مطلب درستی نیست و کسانی که می‌توانند روزه‌بگیرند باید از برکات این ماه عزیز استفاده کند.

مغیثی ادامه داد: در روایات داریم که هرکسی در این ماه روزه بگیرد، عبادت کند، شکمش را از غذای حرام و دامنش را از آلودگی‌های حرام پاک بدارد و زبانش را کنترل کند بعد از ماه رمضان از همه گناهانش پاک می‌شود و این اهمیت ماه رمضان را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای عبادت و بندگی و توبه است و انشا الله بتوانیم از برکات ماه مهمانی خدا بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: فضیلت‌های ماه رمضان بسیار زیاد است و ماه نزول قران است و شب‌های پر خیروبرکت قدر در این ماه قرار دارد و بهترین زمان برای رسیدن به معنویت است.

مغیثی در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه گفت: کسانی که توانایی مالی دارند در این شرایط کرونایی می‌توانند به خانواده‌هایی که نیازمند هستند و آسیب‌دیده‌اند کمک کنند چون ماه رمضان ماه کمک به فقرا و نیازمندان است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش