سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1846

صدای نهاوند:

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: نهاوند نگین درخشان غرب کشور است که داشته ها و مزایای خدادادی آن مانند نیروی انسانی باهوش، تحصیلکرده و ماهر، تمدن کهن، خاک حاصلخیز، آب فراوان و هوای معتدل، آنچنان که شایسته است مورد توجه و بهره برداری قرار نگرفته است.

محمد قربان دکامین در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: عدم برنامه ریزی مناسب و به روز برای بهره گیری از این مواهب، که از مشکلات سیاسی و بعضا اجتماعی سرچشمه می گیرد، باعث شده است که فقط این شهر یک روی سکه خود را به مردم فهیم شهرستان نشان دهد وآن رتبه سوم تراکم جمعیتی در کشور پس از تهران و استان گیلان است.

دکامین گفت: با توجه به این شرایط متاسفانه نیروی جوان و مولد کار و ثروت شهرستان چاره را در مهاجرت به تهران و سایر مناطق برخوردار از امکانات به صورت دائمی و یا فصلی ببیند.

وی افزود: نیروی کار نهاوند عملا در خدمت توسعه و آبادانی سایر مناطق کشور قرار گرفته است و برگشت سرمایه در مقابل کار انجام شده به نسبت کم بوده که این چرخه معیوب هر روز، ماه و سال در حال تکرار شدن برای نهاوند است.

استاد شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران و مدیر اداره روابط عمومی این دانشگاه عنوان کرد: با توجه به موارد فوق، راه برون رفت نهاوند از مشکلات فعلی در چندین راهکار نهفته است که راه اندازی مشاغل دانش بنیان برای دانش آموختگان دانشگاهی بویژه در بخش گیاهان دارویی طبیعی و پرورشی، صنایع تبدیلی و بسته بندی،فناوری اطلاعات و ارتباطات و و دولت الکترونیک از جمله آنها است.

محمد قربان دکامین راه اندازی آموزش های فنی- حرفه ای، تقاضا محور مانند ساخت و تعمیرات وسایل و ادوات کشاورزی، قطعه سازی صنعتی، حفظ محیط زیست و توجه ویژه به صنعت اکوتوریست ( توریست طبیعت¬گرد) و توسعه امکانات مورد نیاز از جمله صنایع دستی مانند فرش و هتل¬ها و دفاتر خدماتی مورد نیاز را از دیگر برنامه های مهم برای توسعه شهر نهاوند عنوان کرد.

دکامین اظهار داشت: در حوزه کشاورزی نهاوند باید یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تشکیل تعاونی های تولید و توزیع با مشارکت عموم مردم به منظور ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی و باغی  در محل شهرستان هر چه سریعتر راه اندازی شود.

نهاوند استحقاق تبدیل شدن به قطب دانشگاهی و تحقیقاتی را دارد

وی نهاوند را مستحق تبدیل شدن به قطب مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در منطقه با استفاده از پتانسیل های منطقه مانند گیاهان دارویی، بذرو نهال، چرم بیان کرد و افزود: همکاری سازنده با مسئولین کشوری، استانی و شهرهای همجوار مانند بروجرد و کنگاور در جهت تقویت  جایگاه و بنیه های اقتصادی و سیاسی شهرستان نهاوند می تواند موثر باشد.

استاد شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: اگر همشهریان نهاوندی بخواهند و اراده کنند با وحدت و همدلی میتوانیم بهترین ها زیر ساخت ها در حوزه های مختلف را در سطح شهرستان نهاوند برای آینده فرزندان این دیار بسازیم.

محمد قربان دکامین فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه صنعتی شریف در مقطع دکترای تخصصی در سال  ۱۳۸۱ و فارغ‌التحصیل ممتاز دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۷۶ می باشد.

دکامین مولف و مترجم  چهار جلد کتاب تخصصی است وی متولد روز عید سعید قربان سال۱۳۵۱ در روستای گنبدکبود و نوه مرحوم استاد حجت ا… سوری (بزرگ خاندان سوری در نهاوند، گنبدکبود و سعدوقاص) است.

کانال صدای نهاوند

photo_2016-01-05_00-35-21

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. بحي رأيي گفت:

    سلام عالیه براشون آر زوی موفقیت دارم

  2. me گفت:

    این حرفای قبل از انتخاباته حاجی، بعد از انتخابات که رای نیاورد بر می گرده تهران در راستای همون سخنانش…………………………………….(وی افزود: نیروی کار نهاوند عملا در خدمت توسعه و آبادانی سایر مناطق کشور قرار گرفته است و برگشت سرمایه در مقابل کار انجام شده به نسبت کم بوده که این چرخه معیوب هر روز، ماه و سال در حال تکرار شدن برای نهاوند است.)

    • نهاوندی اصیل گفت:

      سلام
      ایشان عضو هیات علمی دانشگاه در رشته شیمی هستند. تا جائی که اینجانب اطلاع دارم تمایل به شروع به کار در دانشگاه بوعلی سینای همدان و حتی رازی کرمانشاه داشتند ولی شرایط برای همکاری فراهم نشد و بناچار سال اول کاری را در دانشگاه صنعتی اصفهان شروع و از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه علم و صنعت ایران- بعنوان یکی از دانشگاههای برتر کشور به گواهی وزارت علوم و مراجع بین المللی- ادامه دادند. به نظر اینجانب، امثال آقای دکتر دکامین افتخار شهرستان بوده و ما باید قدر داشته های معنوی خود را بدانیم. اگر نهاوند دانشگاهی با امکانات مناسب و رشته تخصصی ایشان را داشته باشد، حتما مورد توجه ایشان قرار خواهد گرفت. ضمنا ایشان آمده بود که به مردم نهاوند خدمت کند ولی آرای مردم به هر دلیل به فرد دیگری تعلق گرفت. طبیعی است که به محل کار خود برگشته و در سنگر علم و دانش به کشور و جوانان آن کمک کنند.
      http://www.iust.ac.ir/find.php?item=20.2255.2924.fa

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش