سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1852

صدای نهاوند:

اعتصاب قصابان نهاوندی به بهانه اجرای طرح «پیش‎سرد کردن گوشت»، امروز شکسته شد که البته کسب نظر در خصوص اجرا یا عدم اجرای این طرح به استانداری محول شد.

به گزارش صدای نهاوند، برخی از قصابی‌های شهرستان نهاوند نسبت به اجرای طرح «پیش سردکردن گوشت» معرض بودند و به همین خاطر طی سه روز گذشته اعتراض خود را با تعطیلی چند واحد نشان دادند.

آنها استاندارد نبودن محیط بهداشتی کشتارگاه صنعتی را دلیل تعطیلی واحدهای خود می‌دانستند و می‌گفتند که اجازه نمی‌دهند دام‌هایشان در چنین کشتارگاهی ذبح شود.

به منظور کسب اطلاع از این وضعیت به سراغ مدیرکل دامپزشکی استان همدان رفتیم.

محمودرضا رسولی اظهار کرد: طبق در مقررات بهداشتی، دامی که کشتار شده باید ۲۴ ساعت در سردخانه بماند.

وی گفت: این اقدام باعث می شود فعل‌ و انفعالاتی بر روی گوشت‌ صورت گیرد تا در برابر خطراتی چون برخی بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو، ایمنی صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه طرح «پیش‌سرد کردن گوشت قرمز » مصوبه استانداری است، گفت: چندین ماه پیش در کمیته‌ای این طرح مصوب شد و به دلیل وجود سالن پیش‌سرد در کشتارگاه صنعتی نهاوند، مصوبه در این شهرستان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طرح در حال اجراست و حتی دام‌های شهرستان ملایر نیز در کشتارگاه صنعتی نهاوند ذبح می‌شوند، اعتراض به این طرح را نادرست خواند و گفت: استان همدان باید پیش از این به اجرای طرح مورد نظر اقدام می‌کرد.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر برخی از استان‌های همجوار زودتر از همدان، نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این موضوع که کاهش حجم گوشت با اجرای طرح «پیش سرد کردن» دغدغه امروز قصابان است، گفت: این یک واقعیت است؛ اما جالب آنکه قصابی‌ها با وجود اعمال مصوبه افزایش یک‌هزار تا ۲ هزار تومانی قیمت گوشت در نهاوند، باز به اجرای طرح ایراد می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان کاهش حجم گوشت را به دلیل گرفتن رطوبت گوشت و خشک شدن آن دانست و با بیان اینکه اجرای این طرح به نفع مصرف‎کننده است،  خاطرنشان کرد: این مسئله عامل حفظ سلامت افراد بوده و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای قصابی نهاوند نسبت به اجرای طرح اعتراض کرده‌اند، گفت: عده‌ای نیز به تحریک دیگر واحدها پرداخته و باعث شده بودند تا آنها نیز دام‌های خود را به این کشتارگاه منتقل نکنند.

رسولی افزود: البته فعلاً قصابان معترض، اعتصاب خود را شکسته‌اند و دام‌های خود را به این کشتارگاه منتقل کردند.

وی گفت: بازرسان بهداشتی ما در کشتارگاه‎ نهاوند حضور دارند و بهداشتی بودن آن را تأیید کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در خصوص ادامه اجرای طرح پیش سرد کردن گوشت یا قطع آن باید مسئولان استانی نظر دهند، افزود: در صورت ادامه طرح، درصدد هستیم کشتارگاه دیگری را در استان به دستگاه پیش‌سردکن مجهز کنیم.

کانال صدای نهاوند

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش