سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1855

صدای نهاوند:

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: هیاتهای اجرایی صلاحیت ۲۸۶ داوطلب نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی در همدان را تایید کرد.

به گزارش صدای نهاوند، محمد ابراهیم الهی تبار بیان کرد: شش نفر از داوطلبان نمایندگی در همدان انصراف داده و صلاحیت چهار نفر نیز تایید نشد.

وی گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس که براساس نظر هیات های اجرائی حوزه های انتخابیه تائید صلاحیت نشده اند، به استناد تبصره ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه حداکثر ظرف مدت چهار روز از تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۴لغایت ۱۹ دی ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶ به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان ها مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل رسید دریافت نمایند.

وی یادآوری کرد: در مهلت تعیین شده برای نام نویسی داوطلبان ۲۹۷ داوطلب نمایندگی در استان همدان برای حضور در دهمین دور انتخابات مجلس شوای اسلامی در ستاد انتخابات این استان و تهران نام نویسی کردند.

وی اضافه کرد: ۲۷۰ مرد و ۲۷ زن در این دوره از رقابت ها نام نویسی کردند که در مجموع نسبت به دوره گذشته ۱۱۷٫۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: در حوزه همدان و فامنین ۸۳ نفر، حوزه ملایر ۷۲ نفر، بهار و کبودرآهنگ ۳۹ نفر، نهاوند ۲۹ نفر، تویسرکان ۲۷ نفر، رزن ۲۶ نفر و در حوزه انتخابیه اسدآباد ۲۱ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

الهی تبار افزود: شمار داوطلبان نمایندگی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۱۱۲٫۸ درصد، ملایر ۱۷۷ درصد، بهار و کبودرآهنگ ۲۲۵ درصد، نهاوند ۶۱ درصد، رزن ۲۷۱ درصد و اسدآباد ۱۶۲ درصد نسبت به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش یافته و تنها در حوزه انتخابیه تویسرکان شاهد افزایشی نبوده ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان از افزایش ۴۴۰ درصد مشارکت بانوان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: شمار بانوان داوطلبان نمایندگی از پنج نفر در دوره نهم انتخابات به ۲۷ نفر در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیده است.

الهی تبار اضافه کرد: شمار داوطلبان مرد نیز با ۱۰۴٫۵ درصد افزایش از ۱۳۲ نامزد به ۲۷۰ داوطلب نمایندگی در این دوره افزایش یافته است.

وی گفت: از نظر جنسیت ۹۰٫۹ درصد داوطلبان دهمین دور نماینگی مجلس شورای اسلامی را آقایان و ۹٫۱ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش