- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اولویت دستگاه قضایی نهاوند در سال جاری مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اقتصادی است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، یونس طرهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: افتخار دستگاه قضایی خدمت به افرادی است که مورد ظلم قرار گرفته اند و احیا حق مردم و برقراری عدالت کار ارزشمندی است.

طرهانی گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۹ هزار ۳۹ پرونده و در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۱۴ پرونده وارد دستگاه قضایی نهاوند شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین پرونده های دستگاه قضایی فک پلاک خودرو بوده است که ۱۰ درصد ورودی پرونده های دستگاه قضایی استان است.

رئیس دادگستری شهرستان نهاوند، بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۴۵ درصد پرونده های دعاوی خانوادگی و دعاوی مالی تا ۲۰ میلیون تومان در شورای حل اختلاف نهاوند حل و فصل شده است.

یونس طرهانی ادامه داد: در سه ماه آخر سال گذشته تا کنون سه هزار پرونده معوقه در دستگاه قضایی نهاوند تعین تکلیف شده است و هزار و ۲۸۴ پرونده معوقه تا سه ماه آینده تعین تکلیف می شوند.

طرهانی افزود: سرقت تعزیری، ضرب و شتم و توهین به اشخاص بیشترین پرونده های مطرح شده درحوزه کیفری و در حوزه حقوقی پرداخت وجه و طلاق توافقی یشترین پرونده های دستگاه قضایی نهاوند است.

وی گفت: از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می شود در سال گذشته هزارو ۴۰۴ ثبت ازدواج و ۴۴۱ طلاق ثبت شده است.

رئیس دادگستری نهاوند تاکید کرد: افرادی که در منزل شخصی و درکنار خانواده اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می کنند، شناسایی و دستگیر می شوند و بعد از دستگیری منزل آنها برابر قانون مصادره خواهد شد.

یونس طرهانی با بیان اینکه اولویت دستگاه قضایی در سال جاری مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اقتصادی است، گفت: برخورد با اراذل و اوباش یکی از مهمترین برنامه های دستگاه قضایی است چون امنیت مردم خط قرمز است یکی از اشرار با سابقه نهاوند به تبعید محکوم شده است.