- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

پروژه فرآوری دولومیت نهاوند کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، نماینده مردم نهاوند در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: به منظور راه اندازی واحد تولید دولومیت کلسینه و دولوما و راه اندازی تولید منیزیوم برای جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه معدنی، معدن دولومیت دوچشمه نهاوند به شرکت فرآورده های نسوز واگذار می شود.

علیرضا شهبازی گفت:

شهبازی از دیگر اهداف واگذاری معدن دولومیت نهاوند را ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در منطقه و تحقق شعار جهش تولید عنوان کرد.

وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه مهم و توسعه صنایع تکمیلی در منطقه، ضمن ایجاد مزیت‌های صادراتی برای کشور و شهرستان، از خروج مقدار قابل توجهی ارز جلوگیری خواهد کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار این پروژه و با تعریف پروژه‌های جانبی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شهرستان نهاوند به عنوان یک پایلوت معدنی و قطب استحصال و تولید محصولات وابسته در کشور مطرح خواهد شد.

علیرضا شهبازی بیان کرد: به این ترتیب این پروژه را می‌توان دروازه‌ای به سمت توسعه ی صنعتی شهرستان خواند، که با توجه به گستره‌ی قابل توجه این صنعت، تعداد قابل ملاحضه‌ای شغل بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد گردید که سبب کاهش آلام و مشکلات مردم منطقه خواهد گردید.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیدار اخیر با سرپرست وزارت صنعت و معدن تجارت مقرر شد شرکت شستا سرمایه گذار جدید ذخایر معدن دولومیت نهاوند شود.

وی گفت: شورای عالی معادن، واگذاری معدن دولومیت دو چشمه را با ترک تشریفات به شرکت شستا مصوب کرد و این طرح امروز در نهاوند کلنگ زنی شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امروز چغندر تولیدی شهرستان نهاوند نیاز کارخانجات کشور را تأمین می‌کند و این در حالی است که کشاورزان در فصل برداشت متحمل مشکلات فراوانی همچون حمل و نقل، کاهش عیار چغندر و عدم پرداخت به موقع مطالبات آنها می‌شود.

علیرضا شهبازی گفت: نهاوند ظرفیت‌های بسیاری دارد ، احداث گاوداری ۶ هزار رأسی بخشی دیگری از این اقدامات است که می‌توان از آن برای اشتغالزایی بهره برد.

گفتنی است، قرار است این پروژه با اشتغال ۷۰نفر و ۱۴ماهه به انجام برسد.