سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1874

صدای نهاوند:

تدبیر عدم تخصیص بودجه به طرح راه‌آهن غرب کشور امیدها را برای بهره‌برداری از این طرح ملی سرگردان کرده است.

به گزارش صدای نهاوند، طرح راه‌آهن غرب کشور ربع قرن عمر دارد ولی امیدی به اتمام این طرح ملی و استفاده مناطق غرب کشور از خطوط ریلی وجود ندارد زیرا تدبیر عدم تخصیص بودجه‌های مصوب به این طرح سبب طولانی‌تر شدن زمان بهره‌برداری از آن شده است.

طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر با سرعت طرح ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰کیلومتر بر ساعت برای باری است که در محورهای اراک (سمنگان) به کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر و کرمانشاه به مرز خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر طراحی شده است.

راه‌آهن غرب کشور تهران را از طریق مرز خسروی به بغداد پایتخت کشور عراق متصل می‌کند و از سوی دیگر نیز با اتمام مسیر این راه‌آهن تا شهر کرمانشاه امکان طراحی مسیر ریلی برای استان‌های ایلام و کردستان وجود دارد تا غرب کشور از نعمت خطوط ریلی برخوردار شود.

مسیر راه‌آهن غرب از ایستگاه سمنگان در استان اراک شروع و با عبور از حوالی شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب و قصرشیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی شده و از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در کشور سوریه ختم می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حالی از اختصاص بودجه‌ای ۱۶۸ میلیارد تومانی به راه‌آهن کرمانشاه در اعتبارات بودجه‌ای سال ۱۳۹۴ خبر داده بود که اعتبارات عمرانی در بودجه نیز ۱۶درصد رشد داشته و این طرح نیز پس از سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه مورد توجه مسئولان قرار داشت.

سیدسعید حیدری طیب در آن گفت‌وگو با بیان اینکه با عنایات مقام معظم رهبری مقرر شده بود که مبلغ کافی برای اتمام پروژه راه‌آهن غرب کشور اختصاص داده شود، افزوده بود که متاسفانه هنوز این مهم اجرایی نشده است و انتظار مردم غرب کشور از دولت این است که با درک و نگاه استراتژیک خود این پروژه ملی بزرگ را به انجام برساند.

این روزها با خارج شدن طرح راه‌آهن غرب کشور از اولویت کاری دولت بودجه‌ای نیز به این طرح اختصاص نیافته است تا این طرح در ایستگاه اعتبارات متوقف باشد.

اعتبار مصوب طرح راه‌آهن غرب کشور امسال تاکنون تخصیص نیافته است

مجتبی نیک‌کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب طرح راه‌آهن غرب کشور در بودجه امسال تاکنون تخصیصی انجام نشده است، بیان کرد: با عدم تخصیص بودجه لازم دورنمایی برای بهره‌برداری از این طرح ملی وجود ندارد.

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم برآورد اعتبار لازم برای اتمام طرح راه‌آهن غرب کشور را ۲۵۰میلیارد بیان کرد و افزود: چنانچه این مبلغ به این طرح ملی تخصیص یابد می‌توان تا پایان سال ۱۳۹۵ شاهد بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه بود.

محمدابراهیم محبی عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه راه‌آهن غرب برخلاف برخی از آمارهای خوشبینانه دارای ۶۶ درصد پیشرفت فیریکی است، گفت: براساس شاخص عدالت تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات به استان‌های مرزی ضروری است.

پیگیری مجمع نمایندگان کرمانشاه برای تخصیص بودجه راه‌آهن غرب

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مجمع نمایندگان کرمانشاه برای تخصیص بودجه راه‌آهن غرب، افزود:‌ براساس آخرین گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی در مهر ماه از مبلغ بودجه این طرح ریالی به راه‌آهن غرب تخصیص نیافته است.

بی‌مهری به راه‌آهن غرب کشور در حالی انجام می‌شود که سیستم حمل و نقل ریلی با داشتن مزایایی همچون هزینه مناسب، بهره‌برداری طولانی مدت، آلودگی‌های زیست محیطی کم و غیره بسیار مورد توجه قرار داشته و در پیشرفت جوامع مختلف نیز تاثیرگذار است.

راه‌آهن غرب کشور با وجود وعده معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اتمام آن تا پایان سال ۹۴ در حالی آخرین ماه‌های امسال را به پایان می‌برد که نه تنها اعتباری برای پیشرفت آن در سال ۱۳۹۴ تخصیص نیافته بلکه براساس شنیده‌ها اعتبار مصوب آن نیز در طرح دیگری هزینه شده است.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش