- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

افتتاح بیمارستان شهید قدوسی ظلم به نهاوند بود/چرا خبرنگاران مانع این کار نشدند؟

به گزارش صدای نهاوند، علیرضا شهبازی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد، بیان داشت: وقتی که بیمارستان آیت‌الله قدوسی بدون تجهیزات و پزشک متخصص افتتاح شد در واقع ظلم بزرگی در حق مردم شهرستان شد و اکنون این بیمارستان به طور کامل راه‌اندازی نشده و به تجهیزات زیادی از جمله پزشک متخصص نیاز دارد.

شهبازی گفت: سوال من این است که چرا در آن زمان خبرنگاران شهرستان که باید مطالبه‌گری داشته باشند مانع از افتتاح این بیمارستان نشدند و گذاشتند با وجود چنین شرایطی کار افتتاح صورت گیرد؟

وی افزود: متاسفانه یکی از کارهای غیر اصولی که در نهاوند انجام شده این بوده که آمده‌اند بیمارستان شهید آیت‌الله حیدری را تعطیل کرده و بیمارستان جدیدی را که هنوز کامل نشده افتتاح کردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: یکی از دردها و مشکلات اصلی ما در شهرستان نهاوند بحث بهداشت و درمان است و من در این بخش نیز وارد کار شده‌ام و پیگیر مشکلات این بخش هستم در همین جهت، من پیگیر جذب سی‌تی‌اسکن، آمبولانس و آم‌آر‌آی برای شهرستان هستم و برای حل مشکلات بخش درمان شهرستان می‌خواستم وزیر بهداشت و درمان را به شهرستان دعوت کنم که با این بیماری کرونا مقدور نشد.

علیرضا شهبازی در ادامه با اشاره به علت افتتاح نشدن پروژه‌هایی مانند «ام آر آی» و «خانه امید»، عنوان کرد: متأسفانه پروژه‌هایی مثل سد گرین و جاده‌ها به معنای واقعی کلمه تعطیل شده بودند و اگر این پروژه‌ها با این روال ادامه پیدا می‌کردند تا چند سال آینده نیز این پروژه‌ها راکد می‌ماندند.

شهبازی اظهار کرد: درمانگاهی که توسط بنیاد علوی در شهر فیروزان احداث و افتتاح شده نیز دارای تجهیزات کامل نیست در مورد «ام آر آی» هم متاسفانه دستگاهی که به این منظور تهیه شده کارایی ندارد و به دنبال دستگاهی جایگزین هستیم.

وی با اشاره به عضویتش در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در تاریخ نهاوند تاکنون هیچ نماینده‌ای از شهرستان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نبوده و با توجه به اینکه کمیسیون برنامه و‌ بودجه جزء مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیون مجلس است و من امیدورام بتوانم از این امتیاز برای شهرستان نهاوند استفاده کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حدود ۹۰ درصد شهرک صنعتی ما تعطیل است و در این راستا به زودی جلسه‌ ستاد رفع موانع تولید را در شهرستان برگزار می‌کنیم و برای حل مشکلات دامداری‌های تعطیل شهرستان نیز لیست این دامداری‌ها را گرفته‌ام و در نظر دارم از طریق بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی مجددا این دامداری‌ها را فعال کنیم.

علیرضا شهبازی بیان کرد: مسئولان دانشگاه‌های شهرستان اکثرا غیربومی هستند و این ظلم در حق نهاوند است زیرا این مدیران از بیت‌المال برای رفت‌و آمدشان هزینه می‌کنند و ساعت‌های کاریشان در نهاوند کم است.

شهبازی با بیان اینکه مدیران باید به صورت جهادی کار کنند اظهار کرد: درب اتاق‌ مدیران همواره باید به روی مردم باز باشد و در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی مطالبات آنها باشند.