- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کیفیت، دلیل اصلی صادرات سیمان نهاوند است/بازار بورس در انتظار سیمان نهاوند

به گزارش صدای نهاوند، مجتبی فرونچی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران نهاوند، گفت: شرکت سیمان نهاوند بعنوان یک شرکت نوپا و حسن سابقه در تولید محصولات سیمان و کلینکر باکیفیت، به‌رغم موقعیت جغرافیایی و بعد مسافت نسبت به مرزهای صادراتی توانسته است سهم بالایی از بازار فروش صادراتی این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، هندوستان، بنگلادش و کنیا را به خود اختصاص دهد.

فرونچی گفت: صنعت سیمان به‌عنوان یکی از صنایع پایه، نقش اساسی در توسعه زیربنای اقتصادی کشور بر عهده دارد و در کشور ما همواره در حال‌ توسعه و افزایش ظرفیت بوده است.  

وی بیان کرد: کارخانه سیمان نهاوند از سال ۱۳۸۹ آغاز به کارکرده است، و در حال حاضر شرکت سیمان نهاوند دارای ۳۲۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم است که از این میزان ۸۵٫۶ درصد از کارکنان بومی شهرستان نهاوند و روستاهای همسایه کارخانه سیمان است و ۸٫۱ درصد از استان لرستان هستند.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند بابیان اینکه ظرفیت تولید سیمان نهاوند سالانه ۱ میلیون تن است، گفت: شرکت سیمان نهاوند در سال گذشته ۹۲۰ میلیون تن حدود ۹۲ درصد تولید داشته که از این میزان ۳۵ تا ۴۰ درصد حدود ۲۵۰ هزار تن محصول صادر و مابقی در بازارهای استان های همدان،لرستان ،مرکزی،قم ،تهران و… به فروش رفته است.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند با اشاره به اینکه گاهی سیستم فیلتراسیون ما دچار مشکل می‌شود و امکان از دسترس خارج شدن آن وجود دارد، گفت: در کشور بحث محیط‌زیست موردتوجه است و ۲۴ ساعته سیستم الکتروفیلتر کارخانه سیمان تحت نظارت است و اگر دچار اختلال شود محیط‌زیست تذکر می‌دهند.

مجتبی فرونچی ادامه داد: سیمان نهاوند در ۵ سال گذشته به‌عنوان شرکت صنعت سبز و صادرکننده نمونه کشوری معرفی‌شده که مرهون بهره‌گیری از ظرفیت جوانان بومی، استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا است.

وی تصریح کرد: آلایندگی یکی از موارد مهم کارخانه‌های سیمان است که دستگاه‌های مورداستفاده ما از به‌روزترین سیستم‌ها است و می‌توان گفت میزان co خروجی از دودکش کارخانه ۱۰۰ میلی‌گرم در هر مترمکعب است.

مدیر عامل سیمان نهاوند افزود: سیمان نهاوند در بحث سودآوری ۲سال است از حالت زیان خارج و به سودآوری رو آورده است و برای عرضه اولیه در بورس قرارداد دارد ۱۲مرداد پیش پذیرش آن برای شرکت در بورس با قرارداد با شرکت بهگزین انجام‌شده است،  و تا ۲ماه آینده با تعیین قیمت عرضه اولیه خواهد داشت. 

مجتبی فرونچی فرونچی با اشاره به فرصت ایجادشده توسط دولت برای پرداخت بدیهی ارزی با استفاده از آیین‌نامه ماده ۲۰، گفت: خوشبختانه با بخشودگی در نظر گرفته‌شده ۳۰ میلیون یورو بدیهی ارزی شرکت سیمان نهاوند پرداخت و تسویه شده است.