- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مغیثی: حمله به سفارت عربستان در ایران اقدامی مشکوک بود که ایران آن را محکوم کرد

صدای نهاوند:

امام جمعه نهاوند بابیان اینکه حمله به سفارتخانه کشورها عملی غیرانسانی و غیر دیپلماتیک است، گفت: حمله به سفارت عربستان در ایران اقدامی مشکوک است که ایران اسلامی آن را محکوم کرد.

به گزارش صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند، گفت: ایران اسلامی از روزهای اول انقلاب در معرض توطئه‌های رنگارنگ استکبار به‌وسیله دشمنان منطقه‌ای، خارجی و داخلی بوده است.

وی افزود: اگر ایران اسلامی در این ۳۷ سال عمر انقلاب از شر توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده جان سالم به دربرده و در امان مانده ابتدا حاصل مقاومت مردم و سپس تقوای الهی آنان بوده است.

وی اظهار داشت: مقاومت اسلامی ایران باعث شد که کشورهای اسلامی سوریه، عراق و یمن فعل توانستن را بر خود صرف و در مقابل شیاطین بزرگ و پاچه‌خوارانش ایستادگی کنند که این مهم در صورت نداشتن تقوا محقق نمی‌شد.

وی بابیان اینکه ایران اسلامی از گذشته تاکنون چه در رژیم منحوس پهلوی و چه در حال حاضر مسلمان و شیعه بوده‌اند، گفت: تفاوت‌های این دو عصر یعنی زمان قبل از انقلاب و بعدازآن در رفتار، گرایش‌ها و دید و بینش سیاسی مردم بسیار تغییر کرده این نشان از بالندگی حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اظهار به اینکه تفاوت فرهنگ غرب بافرهنگ اسلام ناب محمدی در اجرای اوامر الهی و اوامر مردم و حکومت است، گفت: دنیای استکبار حکومت خود را برتر از حکم خداوند متعال می‌دادند و مصمم بر اجرای آن هستند ولو اینکه دچار آسیب و ضررهای مختلفی در این راه شوند.

وی افزود: تفاوت دین مبین اسلام و ایران اسلامی با آن‌ها در این است که حکم خداوند متعال عالی و متعالی‌تر از حکم افراد و اشخاص است ولو اینکه عده قابل‌توجهی نسبت به آن موضوع متفق‌القول باشند.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه گفت: آل سعود جنایت‌کار مصداق امر کنندگان به جهنم و عذاب الهی است، زیرا خود و مردم را به اجرای احکامی غیر ازآنچه خداوند متعال در قران کریم آورده است، وادار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آل صعود ۱۸۰ درجه خلاف قرآن عمل می‌کند گفت: در قرآن کریم آمده است مسلمانان به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نباشید و در آیه‌ای دیگر به دوست نبودن و دشمنی با یهود و نصاری پرداخته ولی عربستان کافر این دو را نیز نادیده و نشنیده می‌گیرد و جنایاتی عظیم علیه مردم مظلوم یمن رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۶ در جریان حادثه حمله به زائران فرمودند نوکر صدام از سرنوشت صدام عبرت بگیر آن‌قدر به مردم ظلم نکن.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات توهین‌آمیز با سفارتخانه‌های عربستان در ایران، گفت: این اقدام عملی مشکوک و پیش برنامه‌ریزی‌شده برای برهم زدن وحدت جامعه اسلامی که منادی آن ایران است بود که هدفش به نتیجه نرسیدن وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، گفت: رکن اصلی نماز جمعه مردم هستند و اگر در طول این سی‌وپنج سال در نهاوند نماز جمعه برپا بوده و به‌نوعی قرارگاه و پایگاه فرهنگی شهرستان بوده به همت و خواست مردم صورت گرفته وگرنه امام‌جمعه و ستاد نماز جمعه یارای جمع‌آوری مردم را نداشتند.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه مردم، مسئولین و هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان در امر انتخابات باید امانت‌دار صالحی باشند، گفت: هیئت‌های اجرایی وظیفه‌ای دوچندان در راستای برگزاری انتخاباتی هرچه شکوهمند و سالم‌تر دارند زیرا رأی مردم و اصل انتخابات در دست شما حق‌الناس و امانت است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند اگر هرکدام از خواسته‌های آمریکا را برطرف و برآورده کنیم خواسته جدیدی دارد، گفت: همان‌گونه که در قران کریم سفارش شده باید در برابر این شیطان بزرگ ایستاد و تقوای الهی پیشه کرد و جز این راه راحل دیگری وجود ندارد زیرا این جهان خواه خبیث به هیچ مرام و مسلکی پایبند نیست.

منبع/مهر

کانال صدای نهاوند [1]