- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

تعداد مبتلا شدگان به کرونا در نهاوند به ۸۸۸ نفر رسید

به گزارش صدای نهاوند، محمد طاهری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۶ نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۳ نفر در بخش عادی و ۱۸ نفر در بخش آی سی یو بستری شده‌اند، گفت: از مجموع بستری شدگان در بیمارستان‌های استان همدان حال ۵۷ نفر وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تعداد موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان همدان از ابتدای شیوع این ویروس تا امروز به هفت هزار و ۸۳۵ مورد رسیده است، گفت: ۹۱ نفر در استان همدان در شبانه روز گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طاهری با بیان اینکه تعداد جان باختگان کرونا با فوت ۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۴۵ نفر رسیده است، گفت: در اسدآباد ۲۴۴ نفر، در بهار ۴۵۵ نفر، در تویسرکان ۴۶۹ نفر، در رزن ۲۹۴ نفر و در شهرستان درگزین ۱۲۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی گفت: در فامنین ۱۳۴ نفر، در کبودرآهنگ ۴۷۳ نفر، در ملایر یک هزار و ۴۹۰ نفر، در نهاوند ۸۸۸ نفر و در همدان سه هزار و ۵۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

طاهری با بیان اینکه مبتلایان خارج از استان نیز ۲۰۶ نفر بوده‌اند، گفت: ۵ مرحله ضروری برای کنترل بیماری کرونا شامل شناسایی سریع مبتلایان، جداسازی سریع، درمان سریع، پیگیری وضعیت بهبودیافته‌گان و ردیابی مبتلایان است و تا زمانی که این ۵ اصل به درستی انجام نشود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم آمار مرگ و میر کاهش یابد.